کتاب و کتاب‌خوانی مبنای فعالیت‌های کانون است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری: رشد کتاب خوانی، شاخص توسعه یافتگی و پویایی فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، آیین توزیع کاروان کتاب‌های کانون با حضور شهرام خواجوی  مدیر کل امور اجتماعی استانداری، احمد فرهادی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان، الهام خلیلیان سرپرست کتابخانه‌های شهرستان وجمعی از مسوولین ستادی و فرهنگی در سالن همایش این اداره‌ی کل برگزارشد.

در این مراسم شهرام خواجوی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، رشد فرهنگ کتاب خوانی را یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی وپویایی فرهنگی دانست و گفت: کانون به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه ی کودک ونوجوان، نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و آینده ی فرهنگی کشور دارد.

حجت ا...آسمند مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین : از توزیع ۳ میلیون جلد کتاب کودک و نوجوان در کشور خبر داد و گفت :از این تعداد ۸ هزار و ۷۴۲ جلد کتاب و تعدادی اسباب بازی و سرگرمی در مراکز فرهنگی هنری استان چهارمحال و بختیاری توزیع می شود. 


وی با اشاره به اینکه کتابهای جدید در زمینه دینی، مذهبی، تاریخی، علمی، جغرافیایی و شعر و ادب هستند، افزود: در حال حاضر حدود ۲۵۰ هزار جلد کتاب در مراکز فرهنگی و هنری استان وجود دارد. 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان داشت: کتابهای جدید متناسب با نیاز کودک و نوجوان و خانواده های آنان میسر شده است و در طرحی قرار است خانواده ها نیز با کتاب و کتابخوانی بیش از پیش انس بگیرند تا فرزندان آنان نیز گرایش بیشتری به کتاب پیدا کنند. سال گذشته ده هزار و پانصد نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از کتابخانه های مراکز فرهنگی و هنری کتاب امانت گرفتند که امانت گیری به ۷۷ هزار جلد رسید. 
آسمند با اشاره به فعالیتهای اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: امسال نیز همچون سالهای پیش کارگاههای عمومی و تخصصی برگزار می شود و  بیش از ۴۰ رشته برای تابستان در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه رسانه یکی از حوزه‌های مناسب برای معرفی فعالیت های کانون به جامعه است ، اضافه کرد: در راستای افزایش سواد رسانه کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان، مربیانی در حال آموزش هستند که به مخاطبان و خانواده‌های آنان آگاهی های در لازم را در این زمینه ارائه می دهند. 

در ادامه این  مراسم، شهرام خواجوی مدیر کل امور اجتماعی  کانون به همراه دیگر میهمانان حاضر در برنامه با بازدید از کتاب های در حال توزیع  وآماده ی ارسال به مراکز فرهنگی ،با بیان این که کتاب به عنوان  یک وسیله ی ارتباط جمعی  نقش مهمی در  انتقال اندیشه ها دارد ،افزود:جامعه ای که به کتاب اهمیت  می دهد، همواره فرهنگی پویا و زنده و دارد .

در پایان این آیین، مدیر کل امور اجتماعی استانداری به همراه مدیر کل نهاد کتابخانه ها و دیگر میهمانان حاضر در برنامه از کارگاه های تخصصی مرکز مجتمع و فعالیت های در حال اجرا ی این مرکز دیدار کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =