کودکان و نوجوانان لنگرودی قهرمان شهیدشان را به تصویرکشیدند

هم‌زمان با ششمین یادواره شهید مدافع حرم، مرتضی‌حسین‌پورشلمانی، مسابقه نقاشی «قهرمان من مرتضی» با حضور اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لنگرود برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این یادواره عصر روز دوشنبه، ۱۶ مرداد سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای شلمان شهرستان لنگرود صورت‌پذیرفت.

برپایی مسابقه نقاشی با عنوان« قهرمان شهید من مرتضی» نیز از برنامه‌هایی بود که به همت  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری آموزش و پرورش شهرستان لنگرود صورت‌گرفت و طی آن کودکان و نوجوانان ضمن به تصویرکشیدن شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی(‌مدظله‌العالی) و شهدای اسلام و انقلاب، پیمانی دوباره بستند.

کودکان و نوجوانان لنگرودی قهرمان شهیدشان را به تصویرکشیدند

کودکان و نوجوانان لنگرودی قهرمان شهیدشان را به تصویرکشیدند

زینب سلیمانی، دختر سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی نیز سخنران این یادواره بود و واقعه عاشورای حسینی و جانفشانی شهدای اسلام و انقلاب را بهترین گزینه برای الگوسازی در جامعه ارزیابی‌کرد.

وی اضافه‌کرد: کسی که با نثار جان خود فداکاری و ایثار را معنا می‌بخشد و اثبات می‌کند، جامعه را به جلو سوق‌داده و در مسیر حرکت به سوی موفقیت و پیروزی، امیدوارمی‌کند.

فرزند شهید سلیمانی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم طی سال‌های اخیر در امیدآفرینی و ایجاد حس تعلق در جامعه، نقش به‌سزایی ایفاکرده‌اند، افزود: شهدایی چون مرتضی‌حسین‌پورشلمانی و محسن حججی، حقیقت اسلام را نشان دادند و ثابت‌کردند که این حقیقت برای همیشه تاریخ زنده می‌ماند.

او برپایی مراسم نکوداشت شهدا را مثبت و تأثیرگذار دانست و گفت: به دلیل نتایج مثبتی که از فداکاری شهیدان برجای‌می‌ماند، پاس‌داشت یاد و خاطره این بزرگواران نیز به نوعی دعوت به ایستادگی، مقاومت، امید و حرکت رو به جلو محسوب‌می‌شود ولازم‌است با تفکر هرچه‌بیش‌تر در سیره و راه شهدا، حقیقت را یافته و براساس آن عمل‌کنیم.

گفتنی‌است، شهید مرتضی‌حسین‌پورشلمانی معروف به حسین قمی، شهیدی است که سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی با افتخار از او یاد می‌کرد و همواره فرماندهی‌اش در نبرد را می‌ستود.

این فرزند نابغه گیلان، از مدافعان بر جسته گیلانی حرم حضرت‌زینب سلام الله علیها و از فرماندهان نخبه بود که برای آزادسازی منطقه بوکمال به‌عنوان آخرین قلعه داعش تلاش‌کرد و سرانجام روز دوشنبه، ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۶ در سوریه به فیض شهادت نائل‌شد.

کودکان و نوجوانان لنگرودی قهرمان شهیدشان را به تصویرکشیدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =