کارگاه آموزشی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی/ کودکان ونوجوانان شیوه‌های مقابله با کلاهبرداری را فراگرفتند

مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ کانون بندرانزلی با همراهی اداره مرزبانی شهرستان، کارگاه آموزشی «آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی» را برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این کارگاه آموزشی با همراهی مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انزلی و اداره مرزبانی شهرستان صورت‌گرفت و در این میان، اعضای کودک و نوجوان این مجموعه فرهنگی با آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و شیوه‌های مقابله با کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی آشناشدند.

براساس این گزارش، رضوان شرفی‌نژاد، کارشناس آموزش همگانی اداره مرزبانی شهرستان بندرانزلی مدرس این کارگاه آموزشی بود و به زبانی ساده، راهکارهایی برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی ارایه‌کرد.

شرفی‌نژاد درهمین‌زمینه، به نمونه‌هایی از شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی پرداخت و باخاطرنشان‌کردن پیامدهای جبران‌ناپذیر ناآگاهی از این روش‌های ناپسندگفت: حضور مدیریت‌شده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از راهنمایی اولیا و کارشناسان فعال در این حوزه می‌تواند نقش به‌سزایی در پیش‌گیری از تهدیدهای فضای مجازی داشته‌باشد.

کارگاه آموزشی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی/ کودکان ونوجوانان شیوه‌های مقابله با کلاهبرداری را فراگرفتند

تشریح وظایف و رسالت‌های مرزبانی در صیانت از مرزهای آبی و خاکی ایران اسلامی، از دیگر برنامه‌های این کارگاه‌ آموزشی به‌شمارمی‌رفت و رضوان‌شرفی‌نژاد با اشاره به اینکه دریای کاسپین، مرز آبی کشور و شهرستان بندرانزلی با روسیه و کشورهای آسیای میانه است، توضیح‌داد: پاس‌داشت مرزهای جغرافیایی کشور و هم‌چنین، تعامل و همکاری با همسایگان، در اولویت مرزبان قراردارد.

براساس این گزارش، پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌های حاضران، پایان‌بخش کارگاه آموزشی «آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی»‌ بود که روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان انزلی برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =