روز جهانی دریای کاسپین گرامی‌داشته‌شد

مربیان و اعضای کانون بندرانزلی در قالب ویژه‌نامه مشارکتی و با خلق‌آثاری در زمینه نقاشی و سفال‌گری، روز جهانی دریای کاسپین را گرامی‌داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با همراهی کانون پرورش فکری، شهرداری و مجموعه مردم‌نهاد گل‌لاله‌های تالابی بندرانزلی صورت‌گرفت.

تبیین اهمیت حفاظت از دریای خزر و تاثیر شگرف آن بر فعالیت‌های تجاری، گردش‌گری، ماهیگیری و زندگی ساحل‌نشینان برای کودکان و نوجوانان، از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

آشناسازی آینده‌سازان ایران اسلامی با گونه‌های گیاهی و جانوری دریای کاسپین نیز از اولویت‌های دست‌اندرکاران این ویژه‌برنامه‌بود و چگونگی نام‌گذاری روز جهانی دریای کاسپین برای حاضران تشریح‌شد.

روز جهانی دریای کاسپین گرامی‌داشته‌شد

روز جهانی دریای کاسپین گرامی‌داشته‌شد

مربیان کانون در همین ارتباط، به امضای کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط‌زیست دریای کاسپین توسط کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان در سال ۱۳۸۲ اشاره و انعقاد «موافقت‌نامه تهران» را نقطه آغاز این نام‌گذاری عنوان‌کردند.

مربیان مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی با بیان‌این‌که زمان اجرای این تفاهم‌نامه در ۲۱ مرداد ۱۳۸۵،  روز جهانی دریای کاسپین نام‌گذاری‌شده، اضافه‌کردند: این روز، نقطه عطفی در جهت افزایش و تعمیق همکاری‌های زیست‌محیطی جهانی و منطقه‌ای است.

براساس این‌گزارش، برپایی کارگاه نقاشی و سفال‌گری با موضوع محیط‌زیست و محوریت دریای کاسپین، از دیگر برنامه‌های این روز بود و درپایان، اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۱ کانون انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار فصلنامه «انزلی فردا» به بیان دیدگاه‌ و ارایه راهکار برای حفاظت و صیانت هرچه‌بهتر از این موهبت‌خدادی پرداختند.

گفتنی‌است، این ویژه‌برنامه  روز دوشنبه، ۲۳ مرداد سال ۱۴۰۲ برگزارشد.

روز جهانی دریای کاسپین گرامی‌داشته‌شد

روز جهانی دریای کاسپین گرامی‌داشته‌شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =