اعضای انجمن تخصصی نجوم کانون در پویش «جستجوی سیارک‌ها» شرکت کردند

اعضای فعال انجمن‌های تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با هفدهمین پویش جستجوی سیارک‌ها همراه شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویش جستجوی سیارک‌ها یک پویش علوم شهروندی است که از سال ۲۰۰۶ در جهان از سوی سازمان همکاری بین‌المللی جستجوی نجومی  IASC، دانشگاه هاردین سیمونز، تلسکوپ پن استارز و همراهی ناسا برگزار می‌شود.

هر ساله حدود ۲هزار و۵۰۰ تیم از بیش از ۷۰ کشور جهان در این پویش شرکت می‌کنند. شرکت کنندگان از سراسر جهان در قالب پویش‌های کشوری و یا بین‌المللی در این برنامه علوم شهروندی مشارکت دارند.

این پویش با همت «مجله نجوم» در ایران برگزار می‌شود و امسال حدود ۱۶۰ نوجوان دختر و پسر عضو انجمن‌های نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر کشور در قالب ۱۵ گروه با هفدهمین دوره این پویش همراه شده‌اند.

برهمین اساس برای آشنایی شرکت‌کنندگان با شیوه‌ی کار با نرم‌افزار و روند یافتن و ثبت سیارک‌ها، وبینار آموزشی از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری و با همکاری گروه هماهنگ کننده پویش ایرانی جستجوی سیارک برای شرکت کنندگان کانون در روز ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

هفدهمین پویش جستجوی سیارک به صورت همزمان از ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =