امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون و کنگره هشت هزار شهید استان گیلان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کنگره بزرگ‌داشت هشت هزار شهید استان گیلان به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آینده‌سازان ایران اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان‌گیلان، این تفاهم‌نامه که در ۳ صفحه، ۱۱ ماده و در ۲۵ بند به امضای سرتیپ پاسدار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس و دبیرکل کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان و سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان رسیده‌است، تاکیدی ویژه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آینده‌سازان ایران اسلامی دارد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون و کنگره هشت هزار شهید استان گیلان

موضوع  این تفاهم‌نامه، ایجاد دبیرخانه مشترک کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره ملی هشت‌هزار شهید استان است و فرهنگ‌سازی در جامعه، فراهم‌سازی بسترهای لازم برای تولید  آثار با محوریت ایثار و شهادت و هم‌چنین، معرفی الگوهای ایثار و شهادت و آشنایی افزون‌تر نسل کودک و نوجوان با زندگی‌نامه ۸ هزار شهید استان گیلان نیز از اهداف امضای این تفاهم‌نامه همکاری عنوان‌شده است.

براساس این تفاهم‌نامه، تشکیل گروه کارشناسی، بازسازی و تجهیز بخشی از مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت، استقرار دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان کنگره در این بخش و ارایه گزارش به استانداری، از جمله تعهدات کنگره هشت کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان به‌شمارمی‌رود.

این درحالی‌است که معرفی ۳۱ نفر از مربیان و اعضای توان‌مند در زمینه طراحی، نقاشی، قصه‌گویی و قصه‌نویسی، شعر، داستان و تصویرسازی برای تولید حداقل ۷۲ اثر فاخر در ارتباط با شهدای والامقام استان گیلان، مشارکت در تولید محتوا و اطلاع‌رسانی، فراهم‌سازی زمینه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی افراد و مسئولان دومجموعه نیز از تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان محسوب می شود.

برهمین اساس، مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان مسئولیت اجرای تفاهم‌نامه  که از ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ معتبر خواهدبود را برعهده خواهند داشت.

گفتنی‌است، این تفاهم‌نامه همکاری صبح روز شنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۲ در ستاد سپاه قدس استان گیلان در رشت به امضارسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =