کانون نیازمند توسعه و ترویج کارهای خیر و خداپسندانه است/اکران “انیمیشن بچه زرنگ” در یاسوج/عضویت رایگان در کانون در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فضای کانون نیازمند ورود خیران است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ؛ کبری اخلاقی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه به نام هفته ملی کودک با شعار ” کودکی بهتر، زندگی بهتر” نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: فعالیت‌های کانون در طول سال استمرار دارد و در این هفته شاهد فعالیت‌های پررنگ تر این نهاد هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۵ عنوان برنامه و ۱۱۰ ریز فعالیت در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی برگزار می‌شود، عنوان کرد: نشست‌های هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی با مدیرکل اجتماعی استانداری برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها برگزار شده است.

اخلاقی، اظهار داشت: کانون استان دارای ۱۰ مرکز ثابت، ۷ مرکز سیار روستایی و ۲ مرکز پستی است.

وی تعداد کتاب‌های کانون را ۱۱۳ هزار و ۹۷۷ جلد کتاب عنوان کرد و افزود: ۱۲ هزار و ۵۴۵ جلد کتاب امانتی داریم‌.

اخلاقی اعضای کانون را ۵ هزار و ۲۲۷ کودک و نوجوان برشمرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، ابراز کرد: ۹ نفر از نیروهای قراردادی ما در حال انتقال به آموزش و پرورش هستند و تمامی نیروهای پاره‌وقت ما که ۶ نفر هستند جهت انجام مراحل تبدیل وضعیت در تهران حضور یافته و در دو ماه پایانی سال به عنوان نیروی شرکتی تمام وقت مشغول به کار می‌شوند، ۵ نفر نیز از بدنه تا پایان سال بازنشسته خواهند شد.

اخلاقی، افزود: یک بررسی دقیق برای جذب نیروی متخصص در سیستم انجام خواهد شد و باتوجه به نیازسنجی با هماهنگی تهران نسبت به شکل فراخوان و جذب نیرو اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت پارک ترافیک کودکان نیز با بیان اینکه عرصه در اختیار کانون وعیان در دست شهرداری قرار دارد، بیان کرد: این پارک به محیط دنج و تاریکی تبدیل شده بود و دلیل جدا کردن فنس این مسئله بود.

اخلاقی همچنین به نخستین اکران انیمیشن”بچه زرنگ” در سینما هنر یاسوج خبر داد و گفت: این انیمشین دارای تم محیط زیستی و مذهبی بوده است و در تولید آن به لهجه‌های مختلف کشور پرداخته و قومیت‌های مختلف را معرفی کرده است.

وی، افزود: این انیمیشن در سطح بین‌المللی جایزه‌های مختلفی دریافت کرده است و دارای سیمرغ بلورین فیلم فجر است‌.

اخلاقی، عنوان کرد: حوزه هنری، ارشاد، کتابخانه مرکزی و آموزش و پرورش بیش‌ترین فعالیت را با مجموعه کانون داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عنوان کرد: متاسفانه خیر کانون ساز نداریم.

اخلاقی، بیان کرد: کودکان و نوجوانان علاقمند از سنین “۶ تا ۱۸” سال می‌توانند روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه به صورت رایگان به عضویت کانون فرهنگی درآیند.

کانون نیازمند توسعه و ترویج کارهای خیر و خداپسندانه است/اکران “انیمیشن بچه زرنگ” در یاسوج/عضویت رایگان در کانون در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =