استاندار چهارمحال و بختیاری برتقویت مراکز کانون در مناطق محروم تاکید کرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم گفت: تقویت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در نشست با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک افزود: توزیع عادلانه امکانات با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به خصوص در بخش کودکان و نوجوانان از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در کنار تامین برخی از زیرساخت‌های مهم و اساسی از جمله آب، برق، گاز، جاده، بهداشت و سایر موارد دیگر ایجاد امکاناتی برای رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان این منطقه از جمله ضرورت‌هایی است که نباید از ذهن مسوولان دور بماند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده هم‌افزایی و استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و استفاده از ماده ۲۳ برای اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی کانون پرورش فکری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری برتقویت مراکز کانون در مناطق محروم تاکید کرد

حیدری ادامه داد: هفته ملی کودک فرصتی برای بیان و درک اهمیت دوران کودکی است چون اگر دوران کودکی به خوبی درک شود فرد زمینه بالندگی فرد در دوران جوانی و بزرگسالی بهتری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به نحوه برخورد بزرگان دین با کودکان گفت: بزرگان دینی به ما راه و خط برخورد با کودکان و نوجوانانی که آینده‌ساز این مملکت هستند را نشان داده‌اند و باید از آن‌ها در این رابطه درس گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر کتاب و کتابخوانی گفت: مانوس کردن کودکان و نوجوانان با کتاب از جمله ضرورت‌هایی است که کارشناسان این بخش باید با روش‌های مختلف جامعه هدف را با کتاب خواندن آشنا کنند.

وی قصه‌گویی را از دیگر روش‌های تربیتی کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: قصه‌گویی یکی از روش‌های تاثیرگذاری است که نباید از آن غافل شد بلکه در کنار کتابخوانی باید به آن بیشتر پرداخته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به این فرمایشات رهبر معظم انقلاب که موثرترین زبان؛ زبان هنر است، ادامه داد: بچه‌ها باید از زمان کودکی زبان هنر را بیاموزند و با این زبان صحبت کنند.

حیدری تاکید کرد: تربیت و رشد بچه‌ها در محیطی معنوی، فرهنگی با نشاط و شاد ضمن اینکه موجب کاهش آسیب‌پذیری کودکان در آینده می‌شود همچنین آینده روشنی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

در ادامه ی این دیدار ، شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با تقدیر از هنرنمایی کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: این هنرنمایی نشان دادن این سرزمین سرشار از استعدادهای بالقوه و بالفعل کودکان و نوجوانان است و اگر به این توانمندی‌ها ذره‌ای توجه شود قابلیت شکوفایی دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری برتقویت مراکز کانون در مناطق محروم تاکید کرد

شهرام خواجوی افزود: ما برخود می‌بالیم که چنین نسل باهوش، توانمند و درک خوبی از شرایط دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین دلیل نامگذاری هفته ملی کودک توجه به حقوق کودک است، گفت: قوانین متعددی در خصوص حقوق کودک نگاشته شده است اما مهم‌تر از وجود قوانین عمل به قوانین است که شاید آگاهی بخشی مردم و خانواده‌ها نسبت به حقوق کودک مهم‌ترین اولویتی است که به خصوص در استان چهارمحال و بختیاری باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

خواجوی اضافه کرد: خانواده به‌عنوان یکی از ارکان جامعه می‌تواند در رشد و شکوفایی بچه‌ها نقش موثری داشته باشد، این خانواده است که می‌تواند بچه‌ها را به شکوفایی و یا در مسیر ناهنجاری قرار می‌دهد و همچنین در کنار خانواده اداره‌هایی وجود دارند که به طور قطع با هماهنگی و هم افزایی که باهم دارند به رشد و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند.

جهت مشاهده گزارش تصویری این خبر کلیک نمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =