اعضای کانون در پویش جستجوی سیارک‌ها گواهینامه بین‌المللی دریافت کردند

اعضای نوجوان انجمن‌های نجوم کانون پرورش فکری که در پویش جهانی جستجوی سیارک‌ها شرکت کرده بودند موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای فعال انجمن‌های تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کشور که از تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ با هفدهمین پویش جستجوی سیارک‌ها همراه شدند، پس از اتمام این جستجوی هیجان‌انگیز و ارسال گزارش‌های خود گواهینامه بین‌المللی با امضای سازمان همکاری بین‌المللی جستجوی نجومی IASC دریافت کردند.

پویش جستجوی سیارک‌ها یک پویش علوم شهروندی است که از سال ۲۰۰۶ در جهان توسط سازمان همکاری بین‌المللی جستجوی نجومی IASC، دانشگاه هاردین سیمونز، تلسکوپ پن استارز و همراهی ناسا برگزار می‌شود.

هر سال حدود ۲۵۰۰ تیم از بیش از ۷۰ کشور جهان در این پویش شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان از سراسر جهان در قالب پویش‌های کشوری و یا بین‌المللی در این برنامه علوم شهروندی مشارکت دارند.

این پویش با همت «مجله نجوم» در ایران برگزار می‌شود و امسال حدود ۱۶۰ نوجوان دختر و پسر عضو انجمن‌های نجوم کانون پرورش فکری از سراسر کشور در قالب ۱۶ تیم در این پویش ثبت‌نام کردند که ۷۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.

از مجموع اجرام شناسایی شده توسط این تیم‌ها ۸ جرم توانسته است تاکنون تأیید اولیه را دریافت کند.

استان‌های البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کرمان، گیلان، لرستان و مازندران در این پویش شرکت کردند.

بر همین اساس گروه‌هایی که موفق به کشف سیارک جدید شده‌اند عبارت‌اند از: گروه کاوشگران آسمان از استان زنجان (۲ جرم آسمانی)، گروه خوشه کاوشگران از استان قم (۲ جرم آسمانی)، گروه ستارگان درخشان لرستان از استان لرستان (۱ جرم آسمانی)، گروه آرگوس آیز از استان البرز (۱ جرم آسمانی)، گروه پولاریس از استان بوشهر (۱ جرم آسمانی) و گروه هفت آسمان از استاهای خراسان شمالی (۱ جرم آسمانی).

لازم به ذکر است اطلاعات ارائه شده توسط سایر اعضا می‌تواند در به‌روزرسانی اطلاعات ناسا و سازمان‌های فضایی در خصوص تغییرات ایجاد شده در موقعیت اجرام آسمانی که پیش‌ازاین شناخته شده‌اند مؤثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =