نقش کانون در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان اهمیت دارد

فرماندار رضوانشهر طی نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از نقش سازنده این مجموعه فرهنگی در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان قدردانی‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سید ‌نادر صفوی در این دیدار که با هدف افزایش گستره فعالیت‌های کانون پرورش فکری در شهرستان رضوانشهر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه در ارتقای توان‌مندی نسل کودک و نوجوان صورت‌گرفت، با بیان این مطلب افزود: کانون نقش موثری در همراهی با نظام آموزشی و استعدادیابی ایفامی‌کند.

فرماندار شهرستان رضوانشهر در همین ارتباط، به اهمیت برنامه‌های این نهاد در آینده‌سازی، تربیت شخصیت‌ها و مدیران  انقلابی اشاره و تصریح‌کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جبران‌کننده کاستی‌هایی است که در حوزه آموزش و تربیت نسل کودک ونوجوان شاهد هستیم.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر برهمین‌اساس نیز تعامل سازنده با کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی را از رویکردهای مسئولان شهرستان عنوان‌کرد و حمایت حداکثری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را موردتاکید قرارداد.

مدیرکل کانون استان گیلان هم در این نشست، به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه در تربیت نسلی توان‌مند و باورمند پرداخت و با خاطرنشان‌کردن فعالیت‌های مربیان کانون در  ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی ۲ مرکز فراگیر و ۴کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی اظهارکرد: فرصت‌سازی برای آینده‌سازان از اهدافی است که در ستاد و مراکز فرهنگی هنری کانون دنبال‌می‌شود.

سیدجلیل میرعظیمی اضافه‌کرد: آینده‌سازی از اولویت‌های امروز جامعه است و کانون تلاش‌دارد با بهره‌گیری از مربیان توان‌مند و شیوه‌های هدف‌مند و خلاقانه، نقش موثری در این زمینه داشته‌باشد.

این مدیرفرهنگی درهمین حال، تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی و خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان در شهرها و روستاها را رسالت کانون دانست و با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه گفت: ارایه خدمات فرهنگی از طریق کتاب‌خانه‌های پستی، مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی و مرکز سیار شهری و روستای از جمله این فعالیت‌ها محسوب‌می‌شود.

میرعظیمی هم‌چنین، از فراهم‌سازی امکان راه‌اندازی مرکز سیار روستایی در رضوانشهر استقبال‌کرد و حمایت مسئولان شهرستان را برای تحقق این مهم خواستارشد.

برپایه‌این‌گزارش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سفر شهرستانی، بازدیدی از مرکز فرهنگی هنری کانون زضوانشهرداشت و ضمن نیازسنجی و آگاهی‌افزون‌تر از روند اجرای برنامه‌های فرهنگی،هنری، ادبی و پژوهشی این کانون، به تشریح برنامه‌ها درجهت تعمیر و تجهیز این مجموعه فرهنگی‌پرداخت.

 نقش کانون در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان اهمیت دارد

گفتنی‌است، مسئول حراست و کارشناس طرح‌های عمرانی، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر، مدیرکل کانون استان گیلان را در سفر روز سه‌شنبه، ۲ آبان ۱۴۰۲ به این شهرستان و دیدار با فرماندار همراهی‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =