جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان و مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در راستای گسترش همکاری در زمینه‌های گوناگون و معرفی ظرفیت‌های کانون به جامعه و مسئولان جلسه‌ای با مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان برگزار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه مدیرکل کانون استان و مسئول سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل کانون استان گزارشی از فعالیت‌های گسترده‌ی کانون بیان کرد و گفت: با توجه به نیازهای کودک امروز، بازتعریفی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون صورت گرفته و با افزایش آنها به ۶۲ فعالیت، شرایطی فراهم شده تا این فعالیت‌ها زمینه‌ساز رشد توانایی‌های آنان شود.

محمدرضا سالاری سپس با اشاره به تعداد مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان(۳۲ مرکز) شامل مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی و پراکندگی آنها در شمال، مرکز و جنوب استان، از توانایی‌های اعضا، استعدادها و موفقیت‌های بین‌المللی و کشوری کودکان و نوجوانان نام برد و افزود: محیط خوشایند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وجود مربیان متخصص زمینه‌ای فراهم آورده که اعضای کانون توانایی‌های خود را بیشتر بشناسند و آن را تقویت کنند.

«مهارت‌آموزی» به مخاطبان بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون بود که در این خصوص گفت: با توجه به آسیب‌هایی که متوجه کودکان و نوجوانان است و از سوی دیگر اهمیت آماده‌سازی آنان برای حضور در جامعه و روبه‌رو شدن با چالش‌های احتمالی، ضروری است جهت ارتقای سلامت روانی و مصونیت اجتماعی آنان، طرح «مهارت‌آموزی» به این گروه از مخاطبان با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های فضای مجازی، به ویژه در سال‌های اخیر، و ضرورت فعالیت در جهت افزایش سواد رسانه‌ای، هم در حوزه کودک و نوجوان و هم والدین، یکی از دغدغه‌هایی است که وجود دارد و تا کنون دوره‌هایی نیز برگزار شده اما نیازمند تداوم این برنامه‌ها هستیم.

«تحکیم بنیان خانواده» یکی دیگر از محورهای سخنان سالاری بود که در این بخش به برگزاری کارگاه‌های آموزش برای همکاران اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای جدی مربیان و خانواده‌های اعضا برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع تحکیم بنیان خانواده است که لازم است در این خصوص تعاملات جدی صورت گیرد.

استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای، جهت جذب مخاطب نوجوان و فعال‌سازی حوزه رسانه نوجوان نیز از سوی مدیرکل کانون مطرح شد و آمادگی مجموعه‌ی کانون را برای اجرای برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان، سعید دهنوی، نیز با برشمردن فعالیت‌های این موسسه از پیشنهاد همکاری دو جانبه با کانون استقبال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =