پویش هر کلاس یک کتاب‌خانه با جدیت دنبال‌می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از آغاز و استمرار هدف‌مند پویش کتابخوانی«هر کلاس، یک کتاب‌خانه» و مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر آینده سازان با «یار مهربان» خبرداد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی این سخنان را در دهمین نشست هماهنگی مدیران‌کل آموزش و پرورش استان گیلان اظهارداشت و با مهم و ارزشمند توصیف‌کردن فعالیت‌های کتاب‌محور اظهارکرد: مانوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر کودکان ونوجوانان با کتاب، از اولویت‌های کانون پرورش فکری  است.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌ارتباط، به راه‌اندازی کتاب‌خانه مدرسه آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای روستای پسیخان شهر رشت در هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ اشاره و از همراهی مسئولان ناحیه ۱ آموزش و پرورش در این حرکت فرهنگ‌ساز سخن‌گفت.

پویش هر کلاس یک کتاب‌خانه با جدیت دنبال‌می‌شود
سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون گیلان 

وی هم‌چنین، این حرکت را فرآیندمحور و مستمر توصیف‌کرد و افزود: طی هفته کتاب و کتاب‌خوانی سال جاری نیز اهدای کتاب و راه‌اندازی کتاب‌خانه مدارس در دستورکار قراردارد.

او طی این نشست که با حضور مدیران‌کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دانشگاه فرهنگیان استان گیلان صورت‌گرفت، از اجرای طرح ملی ‌کانون‌مدرسه سخن به‌میان‌آورد و درباره اثربخشی اجرای این طرح ملی صحبت‌کرد.

این مدیرفرهنگی با بیان‌این که در سال تحصیلی گذشته ۱۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اجرای این طرح را برعهده‌داشته‌اند، افزود: با همراهی و مشارکت مسئولان آموزش و پرورش و اولیای مدارس، افزایش گستره این طرح ملی را طی سال تحصیلی جاری شاهد خواهیم‌بود.

کانون، پاسخگوی «نیازهای پنهان» نظام آموزشی کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این جلسه، با موثر توصیف‌کردن هم‌نشینی مسئولان فرهنگی و افزایش تعامل و هم گرایی تاکیدکرد: این نشست‌ها به ریل‌گذاری مسیر هم‌گرایی و برادری کمک‌می‌کند.

پویش هر کلاس یک کتاب‌خانه با جدیت دنبال‌می‌شود
محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

محمدحسین رمضانی درادامه به اثربخشی برگزاری این نشست‌ها در «بازشناسی ظرفیت‌ها» و «بهره‌گیری از توان‌مندی‌های متقابل» صحبت‌کرد و افزود: ضروری‌است برای ترسیم نقشه راه و چشم‌انداز فعالیت‌های مشترک، برنامه‌های هدف‌مندی داشته‌باشیم.

این مدیرفرهنگی در توضیح سخنان خود به نیازهای آشکار و پنهان مجموعه‌های فرهنگی اشاره و با خاطرنشان‌کردن قابلیت‌های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: لازم است ضمن  بازشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه، برای ارایه «سفارش کار فرهنگی» به کانون برنامه‌ریزی‌کنیم.

رمضانی در تبیین این سخنان، از لزوم شناسایی هرچه‌بیش‌تر نیازهای پنهان مجموعه‌های آموزش و پرورش سخن‌گفت و افزود: رشد انسانی و پیشرفت انسانیت، از اهداف نظام‌آموزشی کشور است و برای رشد انسانی، آشناسازی مخاطبان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب، نیازمند کانون و فعالیت‌های خلاقانه این مجموعه هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش اضافه کرد: فعالیت‌های مبتنی بر «کُنش‌گری»، نقش به سزایی در پذیرش نسل کودک ونوجوان دارد و فعالیت‌های کانون پرورش فکری با تکیه بر این اهداف، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

این مسئول، دیگربخش سخنان خود را با تاکید بر ضرورت استفاده از گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی ادامه‌داد و با بیان این‌که بهره‌گیری قرین نظارت، هدایت و کنترل دولتی به این مهم کمک‌می‌کند، تصریح‌کرد: بهره‌گیری از دانش و تخصص  اولیای دانش‌آموزان مدارس نیز سازنده است.

لزوم معرفی همیار فعال در عرصه‌های مختلف و نقش‌آفرینی آنان در مدارس، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش  استان گیلان موردتاکید قرارگرفت.

او درپایان سخنان خود، پیشنهادهایی برای تعامل افزون‌تر با کانون پرورش فکری، نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس و دانشگاه فرهنگیان ارایه‌داد و بر ضرورت پیگیری مصوبه‌ها تاکیدکرد.

افتتاح ۲۰ مجموعه آموزشی هم‌زمان با دهه مبارک فجر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان نیز با مهم و اثر بخش توصیف‌کردن برگزاری این نشست‌ها، به تشریح روند برنامه‌های این اداره کل پرداخت.

پویش هر کلاس یک کتاب‌خانه با جدیت دنبال‌می‌شود
علی دقیق، مدیرکل نوسازی مدارس گیلان

علی‌دقیق در همین ارتباط، به اولویت اداره‌کل نوسازی در جهت افتتاح ۲۰ مجموعه آموزشی هم‌زمان با دهه فجر سال ۱۴۰۲ اشاره و از تلاش‌های صورت‌گرفته درزمینه تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس سخن‌گفت.

وی در تشریح اقدامات این مجموعه، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازسور مدارس استان گیلان را موردتوجه‌قرارداد و اظهارکرد: با همکاری آموزش و پرورش گام‌های موثری برداشته‌شده و گیلان از استان‌های پیشتاز در این عرصه است.

دقیق هم‌چنین، درباره استفاده از تجهیزات مناسب و استاندارد در سیستم گرمایشی مدارس صحبت‌کرد و بیان‌این که  ادامه‌یافتن این روند مطلوب، نیازمند سرویس و نگهداری است، افزود: ضرورت‌دارد برای حفظ و ارتقای این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

این مدیراستانی دراین میان، از اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیز مدارس در سطح استان سخن‌به‌میان‌آورد و از آمادگی این اداره‌کل برای دریافت مجوز جهت به‌سازی پردیس شهیده بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان صحبت‌کرد.

او درهمین‌حال، به اختصاص بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها اشاره‌داشت و معرفی کارشناسان خبره برای ارایه اطلاعات دقیق جهت تهیه تجهیزات مناسب را خواستارشد.

ارتباط تنگاتنک مجموعه‌های فرهنگی اثربخش است
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هم صحبت‌های خود را با اشاره به نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این مجموعه آغاز و از همراهی آموزش و پرورش و دیگرمجموعه‌های عضو شورا برای پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی قدردانی‌کرد.

پویش هر کلاس یک کتاب‌خانه با جدیت دنبال‌می‌شود
  ایرج شاکری‌نیا، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان

  ایرج شاکری‌نیا در ادامه، این ارتباط موثر و تنگاتنگ را اثربخش قلمدادکرد و با یادآوردشدن نیازهای دانشگاه فرهنگیان برای جذب نیرو از آموزش و پرورش گفت: این امر به تقویت حوزه‌های اداری، آموزشی و پژوهشی کمک‌می‌کند.

او پیش‌برد طرح‌های عمرانی دانشگاه فرهنگیان را نیز دارای اهمیت خواند و با اشاره به اختصاص منابع جهت به‌سازی و تجهیز پردیس‌های امام‌علی(ع) و شهیده بنت‌الهدی صدر پیشنهادکرد تا امکان صدور مجوز اجرای کارهای عمرانی این پروژه‌ها برای اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صادرشود.

گفتنی‌است، این نشست صبح روز یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۲ در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزارشد.

پویش هر کلاس یک کتاب‌خانه با جدیت دنبال‌می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =