مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ۲۷ آبان در رشت آغاز می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان گفت: مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون از ۲۷ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل این مجموعه فرهنگی در رشت برگزارمی‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی با اعلام این خبر افزود: مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان از ۲۷ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارمی‌شود و در این میان ۷۵ قصه‌گو در بخش‌های ملی، آیینی‌سنتی و زبان اشاره به قصه‌گویی خواهندپرداخت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، قصه‌گویی با موضوع سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، قصه موضوع غزه، قصه‌گویی با محوریت نظم و امنیت  و اجرای قصه با تاکید بر لبخندآفرینی را از دیگر عرصه‌های هنرنمایی قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره اعلام‌کرد.

وی هم‌چنین، با اشاره به رویکردهای این جشنواره افزود: نگاه و زاویه دیدجدید، امیدآفرینی، لبخند و ایمان آفرینی از جمله این این رویکردها محسوب‌می‌شود.

میرعظیمی درهمین‌حال، اشاره‌ای به طیف گسترده ومخاطبان جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری و جریان‌سازی این حرکت فرهنگی‌هنری داشت و گروه‌های سنی نوجوان تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را از جمله شرکت‌کنندگان اعلام‌کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان، مشارکت مسئولان و دستگاه‌های متولی عرصه فرهنگ را برای فراهم‌سازی زمینه‌های برگزاری هرچه بهتر این جشنواره شایسته قدردانی دانست و از تمامی صاحبان قلم و اندیشه، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان برای همراهی با این حرکت فرهنگ‌ساز دعوت‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =