کد خبر: 333232
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
بازدید 110
حمایت از قصه‎گوها تنها به جشنواره‎ها خلاصه نشود

قصه‎گو دلندی گفت: حمایت از قصه‎گوها تنها به جشنواره‎ها خلاصه نشود و در طول سال کارگاه های آموزشی مختلف برگزار شود.

اکرم برزمینی، قصه‌گوی کانونی با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‎گویی اظهار کرد: من قصه گویی را از سِن‌های خاکی کانون و در کنار همکاران خاکی تر از آن شروع کردم که در ۳ دوره برگزیده بخش منطقه ای و یک دوره نیز برگزیده بخش بین الملل شدم.

هنرمند گلستانی با اشاره به حضورش در جشنواره‎های مختلف بیان کرد: از آنجایی که واکنش کودکان در حین شنیدن قصه برایم جالب و جذاب است بیشتر برای کودکان قصه می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که اول قصه بوجود آمد یا قصه گویی، گفت: قصه و قصه گویی با هم ارتباط تنگاتنگی دارند، به نظر من دو با هم بوجود آمدند، قصه‌ای برای گفتن و قصه‌گویی برای تعریف کردن.

برزمینی در خصوص استفاده از ابزار بیان داشت: قصه گویی با ابزار، قصه گو به مرحله ای میرسد که فقط با کلمات و جملات نمیتواند حق مطلب رو ادا کند،  بنابراین از ابزار استفاده می کند، ابزاری که در خدمت قصه و قصه گو باشه نه یک بار اضافی. البته باید یادآوری کرد که بهترین و مهمترین ابزار برای قصه گو، ابزار بدنه یعنی استفاده‌ی درست از حرکات دست و صورت، دلیل این موضوع این میتونه باشه که بچه ها با شخصیت های یک قصه همزاد پنداری می کنند و خودشان را بجای شخصیت قصه ها می گذارند.

هنرمند گلستانی با بیان اینکه مسؤولان باید به کانون توجه ویژه ای داشته باشند، تاکید کرد: متاسفانه امروز گرایش کودکان و نوجوانان به سمت فضای مجازی و بازی های موبایلی زیاد شده که قصه از ابزارهایی است که می‎تواند این معضل را برطرف کند مشروط به آنکه قصه‎گوهای خوبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: به لطف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئولان نگاه ویژه‎ای به این هنر  کردند و امیدواریم این نگاه‎ها پایدار باشد.

وی تاکید کرد: حمایت از قصه‎گوها تنها در جشنواره‎ها خلاصه نشود و کارگاه‎های متعدد آموزشی برای قصه‎گوها برگزار شود.

مصاحبه از:سیداحسان مسلمی دوره دور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =