انس با کتاب ضمن آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان آنها را از آسیب‌ها دور می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: خواندن کتاب باعث می‌شود انسان در شرایط دشوار تصمیم‌های درست‌تری بگیرد و این موضوع، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، که در معرض آسیب‌های گوناگون هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان هفته کتاب و کتابخوانی را به همه دوستداران کتاب، به ویژه کودکان و نوجوانان تبریک گفت.
محمدرضا سالاری در همین رابطه گفت: کتاب بهترین دوست جهت آگاه سازی و شناخت بیشتر جوامع مختلف و همچنین مسائل پیرامون افراد است.
وی افزود: با کتاب است که می‌توان از میراث بشری حفاظت کرد و آن را در اختیار نسل‌های بعد قرار داد و اصولا یکی از عوامل اصلی پیشرفت، کتاب است زیرا انسان با کتاب از تجربه‌ها و آزموده‌های دیگران نیز آگاه می‌شود و حاصل این آگاهی، توانایی است.
مدیرکل کانون استان سپس با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی، گفت: خواندن کتاب باعث می‌شود انسان در شرایط دشوار تصمیم‌های درست‌تری بگیرد و این موضوع، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، که در معرض آسیب‌های گوناگون هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد.
سالاری ادامه داد: مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برهمین اساس، پایه فعالیت‌های خود را بر کتاب و کتابخوانی قرار داده و در همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی و اسلامی آن، رد پای کتاب به خوبی نمایان است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد کتاب و کتابخوانی جایگاه ویژه خود را در میان خانه و خانواده پیدا کند تا زمینه ساز تحولات فرهنگی، اجتماعی و توسعه کشور شود.
گفتنی است برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی‌هنری استان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =