قصه می‌تواند صدای مظلومیت غزه را به مخاطب برساند

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به وقایع اخیر غزه گفت: امسال بخش قصه‌های غزه که غیر رقابتی هستند را به جشنواره اضافه کردیم تا نوجوانان و مربیان صدای فریاد مردم غزه را به گوش مخاطب برسانند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فروهر معدنی شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی اظهار کرد: جشنواره امسال ویژگی هایی خاصی دارد و رویکردهای جدیدی مثل توجه به کسب و کار، ایجاد امید، طنز و لبخند محور کار ما بود.

وی ادامه داد: برای امسال قصه‌ نامداران را داشتیم که از فردوسی تا سردار سلیمانی ادامه دارد و هدف، بیان رشادت‌های دلاورمردان ایران است.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: قصه اثرگذارترین و جامع ترین ابزار تربیتی و آموزش مهارت های زندگی است و باید از این ابزار به نحو احسن استفاده کرد.

معدنی ادامه داد: همچنین قصه‌های قرآنی زیادی داشتیم که مفاهیم عمیقی در آنها آشکار است.

به گفته وی؛ قصه کارکردهای زیادی دارد که با تقویت آن می‌توان سایر هنرها اعم از فیلم سازی، تئاتر، نمایش را نیز تقویت کرد.

استقبال بیش از ۱۷ هزار  قصه‌گو

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری ادامه داد: درواقع قصه باید تقویت شود تا به جایگاه اصلی‌اش یعنی خانواده برسد؛ زیرا قصه قرار نیست فقط در جای خاصی مثل مراکز کانون تعریف شود.

معدنی افزود: طبق گزارش‌ها، امسال بیش از ۱۷ هزار ثبت نام برای حضور در بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی انجام شده که نشان دهنده‌ پیشرفت قصه و قصه‌گویی است.

وی ادامه داد: از تمام قصه‌گوها که با تمام دغدغه‌های خود تلاش کردند تا چراغ جشنواره روشن بماند و قصه گویی مردمی‌سازی شود، قدردانی می‌کنم.

خبرنگار: زهرا مرادپور عضو نوجوان کانون هرمزگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =