برگزاری چهلمین نشست انجمن نویسندگان نوجوانان کانون استان در زاهدان(سیستان و بلوچستان)

اعضای انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی، چهلمین نشست خود را با رویکرد نقد آثار و مسایل پیرامون کتاب برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، چهلمین نشست انجمن نویسندگان نوجوانان کانون استان در زاهدان برگزار شد.

کارشناس انجمن ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: فضای مجازی، که از دستاوردهای دنیای مدر است در کنار ویژگی‌های سودمند خود، زیان‌هایی هم دارد که باعث شده نوجوان امروز دچار نوعی خودبیگانگی هویتی و فرهنگی شود.

ناصر نخزری مقدم ادامه داد: در چنین شرایطی «کتابخوانی»، قوی اندیشیدن را در نوجوانان پرورش می‌دهد و ویژگی‌های انسانی و ارزش‌های فرهنگی را در آنان رشد می‌دهد. نوجوان کتابخوان به پشتوانه آگاهی و معرفتی که به دست آورده، فضای شخصیتی، حریم و هویتی را برای خود تعریف می‌کند که تزلزل ناپذیر است.

این نویسنده، سپس، نکاتی در خصوص مراحل چاپ کتاب برای حاضران بیان کرد و در ادامه، چهار اثر از اعضای انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوانده شد که توسط دیگر حاضران نقد و بررسی شد.

نخزری مقدم در پایان، یکی از داستان‌های کوتاه خارجی را برای حاضران خواند و همراه با آنان، اثر را نقد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =