آینده‌نگاری ترویج‌ شود/ سیاست کانون، ترسیم روزهای پسا آینده‌پژوهی است

نظریه سیاستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبتنی بر نقش‌آفرینی موثر در جامعه و آینده‌نگاری پسا آینده‌پژوهی است.

به‌گزارش اداره روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ این بخشی از نظریه سیاستی کانون پرورش فکری در گذر از آینده‌پژوهی به آینده‌نگاری است که در نشست فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون با کارشناسان و کارشناسان مسئول ادبی تبیین ‌شد.

‌فلاح در این نشست که هم‌زمان با برگزاری اردوی آغازین باشگاه رویش‌ استعدادهای ادبی نوجوانان در دهکده ساحلی انزلی و به‌منظور نیازسنجی و فرصت‌سازی برای همکاران فعال در عرصه ادبیات صورت‌ گرفت، افزود: لازم است با پرهیز از رویکرد منفعلانه، در مسیر آینده‌نگاری جامعه حرکت ‌کنیم.

وی اضافه ‌کرد: این حرکت هدف‌مند با تکیه بر ظرفیت‌های کانون و بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی کانون پرورش فکری طرح‌ریزی و اجرایی ‌می‌شود.

آینده‌نگاری ترویج‌ شود/ سیاست کانون، ترسیم روزهای پسا آینده‌پژوهی است

معاون فرهنگی کانون هم‌چنین، عمق در مطالعه توجه به زوایای پنهانی، نگاه تربیتی و در عین‌ حال توان پیش‌بینی و مهندسی دقیق کارکنان این مجموعه را امیدبخش و زمینه‌ساز حرکت پُرشتاب کانون در مسیر کنش‌گری و آینده‌نگاری عنوان‌ کرد.

وی با ضروری توصیف ‌کردن سیاست‌های کلان اجتماعی مدیریت و تولید اندیشه تصریح ‌کرد: لازم ‌است سرمایه‌گذاری بر نسلی که سکان‌دار مسئولیت و متولی حوزه‌های تاثیرگذار فردای کشور است، در دستور کار قرار ‌گیرد.

معاون فرهنگی کانون در تببین این سخنان به فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی نیز اشاره و اظهار کرد: چالش ما شیوه سرایش‌ نیست، بلکه ضرورت دارد با شناخت مبانی شعری و بهره‌گیری از ظرف شعر، بر تولید محتوای فکری مناسب متمرکز شویم.

آینده‌نگاری ترویج‌ شود/ سیاست کانون، ترسیم روزهای پسا آینده‌پژوهی است

فلاح در این میان از لزوم همراه‌سازی خانواده‌ها سخن‌ به‌میان ‌آورد و ایجاد شاخص جدید علم و فن‌آوری در کانون را یک ضرورت‌خواند.

وی، در تشریح برنامه‌های کلان کانون در این زمینه گفت: آنچه اهمیت‌ دارد، آشنایی مخاطبان با عرصه‌های مختلف و انگیزش علمی‌ است؛ به‌نحوی که مخاطب ساده ‌شده علوم را فراگرفته و انگیزه تحصیل پیدا کنند.

او رهارد این حرکت اثربخش را مهم ارزیابی‌کرد و گفت؛ انگیزه‌بخشی به آینده‌سازان و نقش‌آفرینی مربیان کانون به‌عنوان مشوق کودک و نوجوان و آشناسازی آنان با زاویه دید جدید، بهترین توفیقی است که می‌توان متصور ‌بود.

آینده‌نگاری ترویج‌ شود/ سیاست کانون، ترسیم روزهای پسا آینده‌پژوهی است

معاون فرهنگی کانون دیگر ‌بخش سخنان خود در این نشست را به اهمیت کار برای کودک، گام‌های موثر این مجموعه در حوزه نشر کتاب، تولید و انتشار فیلم و پویانمایی‌های پرمحتوا و مخاطب‌پسند اختصاص ‌داد و از اجرای طرح ملی کانون‌مدرسه و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی به عنوان بخشی از دست‌آوردهای ارزشمند کانون یاد ‌کرد.

او در پایان این نشست که ۲ آذر ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی آموزشی فرهنگیان استان گیلان در انزلی صورت‌ پذیرفت، اشاره‌ای به راه‌اندازی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) داشت و این حرکت را بستری برای رشد و شکوفایی استعدادهای ادبی نوقلمان نوجوان دانست.

یادآوری می‌شود اردوی افتتاحیه باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان(قاف) از ۱ تا ۳ آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی استان گیلان درحال برگزاری ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =