پژوهش پشتوانه تمام فعالیت‌هاست

آیین پایانی پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون با معرفی برگزیدگان و رونمایی از آثار پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون در این آیین با گرامی‌داشت هفته پژوهش گفت: اگر قرار باشد تحولی در کانون پرورش فکری اتفاق بیفتد باید در سه بخش پژوهش، فناوری و آی‌تی و آموزش باشد و در ادامه موارد دیگر مطرح شود.

وی تصریح کرد: اگر نهاد یا سازمانی کار پژوهشی نداشته باشد و تحقیق نکند موفق نیست. کانون نیز باید پژوهش کند تا به وظایفش مطلع شود و در بخش کلان به یک شکل و در بخش‌های دیگر که مربوط به استان‌هاست به نوعی دیگر نیازمند پژوهش است.

پژوهش پشتوانه تمام فعالیت‌هاست

فلاح با بیان اینکه کار پژوهشی پشتوانه تمام کارهاست، بیان کرد: در آینده پژوهی‌ها می‌گویند در سال ۲۰۳۰ آدم‌ها به شغل‌هایی مشغول می‌شوند که امروز چیزی از آنها نمی‌شنویم. در همن رابطه لازم است پژوهشی انجام شود و تحولات حوزه تعلیم و تربیت را در آینده بدانیم.

وی با تأکید بر اهمیت پژوهش گفت: ما در حوزه کودک و نوجوان و تعلیم و تربیت چه پژوهش‌هایی داشته‌ایم؟ این حوزه نیاز به تحقیق و پژوهش دارد. و یا در مورد جشنواره قصه‌گویی که در این دوره بیش از ۱۷هزار شرکت‌کننده داشته است؛ در مورد علت حضور این تعداد شرکت‌کننده پژوهشی نداریم در حالی‌که اینها پژوهش می‌خواهد.

پژوهش پشتوانه تمام فعالیت‌هاست

معاون فرهنگی کانون اظهار کرد: زیست امروز همه بچه‌ها در فضای دیجیتال است. برای حضور کانون در بستر دیجیتال چه‌قدر کار پژوهشی انجام شده است؟ پژوهش باید نوع حرکت و سبک فعالیت ما در آینده را تعیین کند.

وی بیان کرد: پژوهش را جدی بگیرید و این جدای از آموزشِ پژوهش به بچه‌هاست و مربوط به متولیان و اداره کنندگان کانون می‌شود. منظور از پژوهش کار ویژه و پیچیده‌ای نیست. خودتان را بخاطر امکانات محدود نکنید و از کلیشه خارج شوید. پروژه پژوهش را در ذهنتان باز بگذارید، مطالعه کنید چون ایده‌های جدید و خلاقیت با مطالعه می‌آید.

فرهاد فلاح در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش به بیان نمونه‌هایی که نیاز به پژوهش دارد اشاره داشت.

پژوهش پشتوانه تمام فعالیت‌هاست

ارسال ۲۷۱ اثر به دبیرخانه پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش

در ادامه سعیده عزیزیان سرپرست اداره کل آموزش و پژوهش کانون بیان کرد: فراخوان پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش با هدف  توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش تیر ۱۴۰۲ منتشر شد و در پایان ۲۷۱ اثر به دبیرخانه این ویژه‌برنامه ارسال شد که از این تعداد در بخش رساله و پایان‌نامه ۲۴ اثر، مقاله ۳۴ اثر، جستار ۵۳ اثر، اقدام‌پژوهی ۷۲ اثر و پژوهش اعضا ۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش با نهادهایی از جمله پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات و فرهنگی همکاری داشت و به برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه بازی‌های پژوهشی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی پرداخت.

سرپرست اداره کل آموزش و پژوهش کانون اظهار کرد: در این دوره از ظرفیت کانون مدرسه استفاده شد و زنگ پژوهش در مدارس به صدا درآمد.

پژوهش پشتوانه تمام فعالیت‌هاست

سعیده عزیزیان در پایان صحبت‌های خود از همکاران خود در استان تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری و اداره کل آموزش و پژوهش کانون برای همکاری در برگزاری این ویژه‌برنامه تشکر کرد.

در بخش دیگری از این برنامه با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و سعیده عزیزیان سرپرست اداره کل آموزش و پژوهش کانون از کتاب‌های «آثار اقدام‌پژوهی در ۱۰ سال گذشته»، «حال خوش زندگی» و «ویژه‌نامه پژوهش»، سامانه «آرشیو و آثار پژوهشی اداره کل آموزش و پژوهش» و فراخوان («ثامر» رویداد ایده‌پردازی) رونمایی شد.

همچنین در پایان آیین پایانی پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیدگان این ویژه‌برنامه معرفی و با اهدای جایزه از آنها تقدیر شد.

پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون از سوی اداره‌ کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری از ۲۰ آذر شروع شده است و تا ۲۵ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ادامه دارد.

پژوهش پشتوانه تمام فعالیت‌هاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =