بازخورد مخاطبان به قصه‌گو انرژی می‌دهد

یکی از شرکت کنندگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در یزد، پایتخت قصه ایران در حال برگزاری است گفت: فعالیت‌های قصه‌گویی نباید به جشنواره‌ها محدود شود و برای ترویج سنت قصه‌گویی به صورت حرفه‌ای باید عمل کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، سیداحمد مصطفوی شرکت کننده از مشهد مقدس با قصه «سه جوانمرد» در بخش بین‌الملل گفت: بنده از سال ۹۰ تاکنون با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارم و از برگزیدگان چند دوره استانی و منطقه‌ای و بین‌الملل هستم و همچنین در جشنواره‌های مختلف بیرون از کانون حائز رتبه شدم.

مصطفوی ادامه داد: قصه بنده در مورد یک وزیر بدجنس که مردم رو دور از چشم پادشاه آزار و اذیت می‌کند و به کمک سه بردار این وزیر رسوا می‌شود و پادشاه او را از قصر بیرون می‌کند.

این شرکت کننده گفت: یک قصه باید عناصری چون پیرنگ، شخصیت، معنا و محتوای روایت و زاویه دید مناسبی داشته باشد و رعایت همه این‌ها در جای خود باعث یک اجرای مناسب برای مخاطب و یک خروجی ایده آل خواهد شد.

وی افزود: قصه بنده یک قصه فولکلور خیلی قدیمی که از پیرمردان مناطق روستایی به دستم رسیده است، این قصه به دلیل داشتن یک حس دلنشین از باب جوانمردی به دل و روح مخاطب می‌نشیند.

وی برای ترویج بیشتر فرهنگ قصه‌گویی گفت: پیشنهاد می‌کنم این فعالیت در شهرها و روستاها به صورت حرفه‌ای بیشتر دنبال شود و فقط منوط به یک جشنواره نباشد.

مصطفوی در رابطه با بازخورد اجرای قصه در مراحل قبلی جشنواره گفت: قطعا بازخوردها چه برای قصه گوها و چه عموم یک تجربه کلامی و دیداری مناسب خواهد بود و عامل انتقال انرژی و یک نیاز مهم برای شخص قصه‌گو است.

در پایان گفت: آرزو می‌کنم خداوند همه قصه‌گوها و قصه دوستان را حفظ کند.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در محل سالن هلال‌احمر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =