قصه‌گو به عنوان یک رسانه تاثیرگذار نقش‌آفرینی می‌کند

قصه‌گوی شرکت کننده در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری، تاثیرگذاری قصه را فرآیندی و دراز مدت عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود خرقانی قصه‌گوی بخش بین‌الملل با قصه «وِردِ اصلی» گفت: از سال ۸۷ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به قصه‌گویی مشغول هستم.

این قصه‌گوی خراسان رضوی درون‌مایه قصه خود را «توکل» عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه نسل الان با فناوری‌های جدید روبرو هستند قصه‌گویی نیز تلاش می‌کند ضمن حفظ پایه و اساس و تاثیر غیرمستقیم خود به عنوان یک رسانه تاثیرگذار با طی کردن تجربه‌ها در جشنواره‌ها موثرتر با کودکان و نوجوانان امروز ارتباط بگیرد.

این شرکت کننده ادامه داد: قصه من برگرفته از ادبیات شفاهی منطقه خراسان است و با توجه به اینکه قصه‌های فولکلور متاثر از گذر زمان هستند بنابراین مستلزم عبور از فیلترهایی است و برای اینکه مناسب با کودکان نسل جدید باشد بازنویسی و بازآفرینی شده است. این شرکت کننده ادامه داد: بنده در اکثر جشنواره‌ها در بخش‌های مختلف حضور داشتم و عقیده دارم تاثیرگذاری قصه فرآیندی است و مثال داروی گیاهی را می‌زنم که در دراز مدت تاثیر و نتیجه آن ظهور می‌کند.

خرقانی در رابطه با تفاوت قصه‌گویی در شهرستان‌ها گفت: معمولا این جشنواره‌ها در سطح ملی و بین‌الملل رنگ و لعاب استاندارد تری دارد.

وی گفت: سبک من راه‌های نرفته و استفاده از همه ابزارها است و خوشبختانه تاکنون استقبال کودکان و نوجوانان از این سبک قصه‌ها عالی بوده است.

همچنین چالش من کودکان هستند و تلاش دارم از سبک‌های جدید ریتمیک و شعری استفاده کنم و هدفم این است که این سبک را معرفی کنم و در معرض داوری قرار دهم که نهایتا طیف وسیع‌تری از کودکان را جذب کند.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دومین سال متوالی در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در محل سالن هلال‌احمر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =