نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

نشست کتاب‌محور «صمیمانه‌ با کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، با نقد و بررسی کتاب «در خوان اول عاشقی» همراه‌شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛ این نشست در قالب طرح «صمیمانه با کتاب» و به‌منظور نقد و بررسی آثار از دریچه نگاه نو و حرفه‌ای برگزارشد.

طی این هم‌نشینی که در راستای اجرای طرح‌های کتاب‌محور معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان  و به‌صورت مستمر انجام‌می‌گیرد، خوانش و نقد و بررسی کتاب «خوان اول عاشقی» نوشته ‌زهره پریرخ و تصویرگری مریم نیکخواه ابیانه که به مباحثی در ارتباط هنرهای نمایشی می‌پردازد، در دستورکارقرارگرفت.

آموزه‌ها، در بسته‌های شکیل ارایه‌شود

معاون فرهنگی کانون گیلان هم با نقد و بررسی ظاهری و محتوایی این کتاب، درارتباط با اهمیت برنامه‌ریزی هدف‌مند برای گروه‌های سنی پایه صحبت‌کرد و ارایه آموزه‌ها در بسته‌های شکیل را لازم و ضروری دانست.

سجادکوچک‌نژاد توضیح‌داد: طراحی مناسب منابع مطالعاتی و زیباسازی آثار، از عواملی‌است که نقش به‌سزایی در ‌جذاب‌سازی و جلب‌نظر مخاطب ایفامی‌کند.

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

لزوم آگاهی شاعران و نویسندگان از انقلاب‌های فکری نسل کودک ونوجوان

سجاد کوچک‌نژاد با بیان‌این که خلق آثار متناسب با نیازهای آینده‌سازان اولویت‌دارد تصریح‌کرد: لازم‌است خالقان در میان مخاطبان زندگی‌کرده و ضمن نیازسنجی، از انقلاب‌های فکری نسل کودک و نوجوان آگاه‌شوند.

دغدغه‌مندی و ترسیم خط سیر مشخص، رسالت فعالان فرهنگی

او هم‌چنین، دغدغه‌مندی و دنبال‌کردن یک مسیر مشخص و تعیین‌شده را از رسالت‌های خالقان آثار برای مخاطب کودک و نوجوان ارزیابی‌کرد و افزود: این امر به شناخت هرچه‌بیش‌تر از خواسته‌های مخاطب و خلق آثار  مخاطب‌پسند کمک‌می‌کند.

چکیده‌سازی و لقمه‌کردن محتوا در اولویت باشد

معاون فرهنگی کانون استان گیلان دراین میان، تعلق خاطر نسل امروز برای به‌نتیجه رسیدن سریع  و دسترسی آسان به منابع و محتوای مور نیاز را یادآورشد و اظهارکرد: برهمین اساس ضرورت‌دارد برای «چکیده‌سازی و لقمه‌کردن» محتوای منابع مطالعاتی  تلاش‌کنیم.

کانون با اصالت است

این فعال فرهنگی در همین‌حال،  از اصالت کانون و فعالیت‌های کتاب‌محور آن صحبت‌کرد و با بیان‌این که پیشینه و اصالت این نهاد  نقش غیرقابلی انکاری در موفقیت‌دارد، تاکیدکرد: ضروری است برای معرفی هرچه‌بیش‌تر و غنی‌سازی نشست‌های کتاب‌محور، دعوت از فعالان عرصه تالیف و انتشار کتاب در دستور کار قرارداشته‌باشد.

ادامه بخش این نشست که صبح روز چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲ با حضور معاونان فرهنگی و اداری‌مالیف کارشناسان مسئول و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و  در محل گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، نقد کتاب از سوی سوی حاضران بود و در این میان بر ازوم پیش‌گیری از انحصارطلبی در حوزه تالیف و نشر، مانوسازی مخاطبان با محتوای مناسب و اصیل تاکیدشد.

حاضران هم‌چنین از تجربه‌های خود  در زمینه کار با کودک و نوجوان سخن‌گفتند و پیشنهادهایی برای کیفیت‌بخشی به آثار کودک و نوجوان‌محور ارایه‌کردند.

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

نشست «صمیمانه با کتاب» در خوانِ اول عاشقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =