دوره آموزش بحث کتاب در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

دوره آموزش بحث کتاب ویژه مربی- مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دوره آموزش بحث کتاب در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این دوره آموزشی با بیان این نکته که بحث کتاب، اولویت اصلی ما در فعالیت‌های کانون است، گفت: برای عمل به رسالت‌مان باید کتاب بخوانیم و کودکان و نوجوانان را کتابخوان بار بیاوریم.

محمدرضا سالاری در بیان انتظار از همکاران در حوزه‌های کاری گفت: تلاش برای رشد علمی و تقویت روحیه پژوهشی، نیازمند مطالعه هدفمند است و برگزاری دوره‌های آموزشی، که با نیازسنجی صورت گرفته، این مسیر را برای شما هموار کرده است.

وی در پایان به طرح «هر کلاس؛ یک قفسه کتاب» اشاره کرد و با ابراز خرسندی از فراهم شدن مقدمات اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان و تعاملات صورت گرفته، از اجرای آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پس از سخنان مدیرکل، مدرس دوره گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نگاه مخاطبان به هستی و زندگی، جامعه و وطن نگاه متفاوتی است.

مهدی محمدیان ادامه داد: رد پایی که ما در ذهن، روح و روان بچه‌های کانون به جا می‌گذاریم، تا ابد همراه آنان خواهد بود و به همین دلیل کاری که در کانون انجام می‌شود بسیار با اهمیت است.

وی سپس گفت: هر انسان یک متن است و ما باید این متن را بخوانیم و بشناسیم و به کودکان منتقل کنیم؛ برای این کار لازم است نگاه‌مان را نو کنیم و دیگران را هم به نگاه از زاویه پنجره خود دعوت کنیم.

ضرورت و اهمیت بحث کتاب برای کودکان و نوجوانان، اهمیت کتاب و چگونگی انتخاب آن برای بحث، اهداف فعالیت بحث کتاب، نمادشناسی و معنایابی در بحث کتاب، اصول و چگونگی اجرای فعالیت بحث کتاب در گروه‌های سنی مختلف، معرفی مهارت‌های مورد نیاز مربی در اجرای فعالیت(گرداندن بحث کتاب) و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت در مرکز از جمله سرفصل‌های این دوره آموزش ۲۰ ساعته در کانون بود.

در بخشی از سابقه کاری و پژوهشی مهدی محمدیان به این موارد اشاره شده است: دکتری زبان و ادبیات فارسی، برگزیده نخست چندین دوره جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده نخست چندین دوره جشنواره‌های نمایش عروسکی کانون، داوری و برگزاری چندین دوره جشنواره‎های سرود کانون و کارشناس مسئول سابق اداره کل آفرینش‌های ادبی.

دوره آموزش بحث کتاب در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

دوره آموزش بحث کتاب در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =