بازدیداز مرکز الگوی تربیتی خراسان جنوبی

کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی با سفر به شهرستان قاین از مراکز فرهنگی و هنری کانون بازدید و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز ثابت و سیار کانون در این شهرستان قرار گرفتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی ؛ این بازدید صبح ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت، فریده سلامیان  و محمد مهدی لشکری کارشناسان فرهنگی و راضیه حسینی کارشناس روابط عمومی کانون استان حضور داشتند و از بخش‌های مختلف مرکز بازدید و در ادامه با همکاران به گفت‌وگو نشستند.

سلامیان در این گفت‌وگو به اهمیت و ضرورت راه اندازی مراکز الگوی تربیتی در راستای تربیت تمام ساحتی کودکان ونوجوانان و برنامه های تربیتی نوین صحبت کرد و تاکید کرد در این طرح باید جایگاه کانون به عنوان مرجع در تربیت کودک و نوجوان تبیین گردد.

لشکری رویکرد اصلی این برنامه را تقویت فکر و اندیشه ، تقویت مهارت ها ، تقویت سلامت ذهنی و جسمی مبتنی بر نیاز بوم هرمنطقه نام برد و افزود برگزاری جلسات تخصصی و سناریوهای تربیتی وتمرکز فعالیت ها به صورت خاص بر روی نوجوانان از نکات اجرایی این طرح می باشد.

حسینی در ادامه با تاکید بر توجه به نوجوانان در برنامه های مرکز ، استفاده از ظرفیت کارگاه های حال خوش زندگی از قبیل نوجوان امیدوار ، نوجوان جرات مند ، نوجوان شاد و با نشاط، نوجوان معنوی و... از تجربه موفق خود از اجرای ۱۸ دوره از آن در سال های گذشته گفت و افزود نوجوانان به دنبال فعالیت های خاص و نو در کانون هستند و این کارگاه ها با قابلیت های زیادی که دارد آنها و خانواده ها را نیز همراه می کند.

صیفی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری قاین نیز گزارشی از روند فعالیت های در حال اجرا و آینده مرکز ارائه داد .

گفتنی است در حال حاضر شهرستان قاین یک مرکز ثابت و یک کتاب‌خانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان این شهرستان استان خدمات رسانی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =