تکریم و معارفه مدیران کل کانون خراسان جنوبی برگزار شد

طی مراسمی از سال‌ها تلاش و خدمات طاهره حمیدی در بیرجند تجلیل و مهدی مظهری به عنوان مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکر خراسان جنوبی : طی مراسمی که صبح ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در بیرجند با حضور فرهاد فلاح معاونت فرهنگی کانون کشور ،محمد رضا طالبی معاون سیاسی ، امنیتی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی  وجمعی از مسئولین استانی مهدی مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معرفی شد.

حمیدی مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم گفت : زنده نگاه داشتن امید در کودکان و نوجوانان و استفاده از خرد جمعی از جمله برنامه های من در مدت تصدی این مسئولیت بوده است.

طاهره حمیدی بیان کرد : رتبه کانون استان از ۱۹ به یک ارتقا یافته و اعتبار کانون در سال ۱۴۰۲نسبت به قبل از آن ۸۵ درصد افزایش یافته است.

در ادامه طالبی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان جنوبی گفت : باید الگوهای برتر را به کودکان و نوجوانان به خوبی معرفی کنیم .تعلیم و تربیت در اسلام آن قدر اهمیت دارد که پیامبر (ص) فرموده اند برای تعلیم برانگیخته شده ام.

وی با اشاره به این نکته که در اسلام بر آسان گیری در تعلیم و تربیت تاکید شده است ، افزود : نباید در مساجد و اماکن مذهبی با سخت گیری های بی مورد سبب فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از این مکان ها شویم.

امروز از خواهر بزرگواری که سال ها در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان فعالیت کرده است ، تکریم می کنیم و برای بزرگواری که از نیروهای خدوم انقلابی است هم آرزوی موفقیت داریم.

معاون فرهنگی کانون کشور نیز در صحبت های خود با تاکید بر اینکه جنگ علیه خانواده مدت زیادی است در غرب در حال انجام است گفت: نظام سلطه می خواهد شیرازه خانواده را از بین ببرد ، دغدغه ما رشد و تربیت انسان هاست و این روش وسیره پیامبران الهی بود.

فلاح با بیان اینکه غرب از تعلیم و تربیت دور شده و به سمت آموزش صنعتی رفته است افزود :آموزش در خدمت تربیت است و ما در کانون مسیر یک جریان تربیت غیر رسمی را باز می کنیم و به دنبال ایجاد زمینه هایی برای پرورش فکر و تفکر کودکان و نوجوانان هستیم وی افزود : در وضعیت فعلی دنیا ، نظام سلطه برای تسلط خودش به همه کشورها ، دنیا را به سمت منافع شخصی می برد.

مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در صحبت هایش از پرورش کودکان با بهره گیری از زیست بوم کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت : زمینه پرورش کودکان ونوجوانان با بهره گیری از زیست بوم کانون فراهم شده است.

مهدی مظهری گفت: ۲۲ بهمن ماه علاوه بر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، پنجمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب است که مسیر حرکت ما را در ۳۵ سال آینده مشخص می کند و پیامش برای ما توجه و اهتمام به تربیت و پرورش نیروهایی است که بتوانند در گام دوم انقلاب ، این بار بر دوش بگیرند.

وی با تاکید بر این که تعلیم و تربیت و کار فرهنگی زمان بر است ، افزود : خراسان جنوبی دارای افتخارات والایی چون شیخ هادی هادوی ، سید حسن تهامی ، دکتر شکوهی و دکتر بلالی مود و.. است که نشان دهنده بخشی از ظرفیت های بالای این استان است.

در پایان این مراسم از کتاب دتوک (کتابی در خصوص هویت بومی و محلی استان) رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =