برگزاری نشست دو پنجره با نویسنده ی کتاب خوش به حال رودخانه

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ صبح 28 دی ماه 1402 منیره هاشمی در نشست دو پنجره با محوریت کتاب خوش به حال رودخانه در بیرجند حضور یافت.

اعضای کانون در این برنامه پیرامون اشعار کتاب از نزدیک با شاعر آن به گفتگو نشستند وسپس خوانش آثار و دست نوشته های ادبی در حضور هاشمی از دیگر برنامه های اجرا شده در دوپنجره بود.

شایان ذکر است که : منیره هاشمی در ۷ مرداد ۱۳۵۹ در مشهد متولد شد. وی دوران کودکی و تحصیلات را در همان جا گذراند و پس از گرفتن دیپلم ، در رشتۀ دبیری زبان و ادبیات فارسی، به ادامۀ تحصیل پرداخت. او از ۱۳ سالگی سرودن را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۶ رتبه دوم مسابقات شعر دانش آموزی را در سطح استان کسب کرد. شعرهای وی تاکنون به صورت پراکنده در روزنامۀ قدس، مجلۀ جوانان، نشریۀ باران، ماهنامۀ ارشاد اسلامی خراسان و... انتشار یافته است. وی تاکنون با کانون شعرا و نویسندگان، انجمن ادبی بانوان، انجمن شعر ادارۀ ارشاد و کانون پرورشی و فکری مشهد همکاری داشته است.کتاب های  متعددی از این نویسنده به چاپ رسیده که برخی ازآن آثار که در کتابخانه های کانون موجود هست می‌توان به «قیچی ای که دنبال کار می گشت » ، «خوش به حال رودخانه » ، «آقای تابستان » و «کفشی به رنگ دریا »اشاره کرد.

دوپنجره یک برنامه‌ی ادبی، ویژه‌ی اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، که با حضور یک شاعر یا نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان برگزار می‌شود و هدف از آن تقویت روحیه‌ی نقدآموزی در نوجوانان است.

در این برنامه فرصتی ایجاد می‌شود که از یک‌سو نگاه شاعر یا نویسنده به مخاطبان منتقل شود و از سوی دیگر به صاحب اثر این امکان را می‌دهد نظر خوانندگان آثارش را بدون واسطه دریافت کند.

«شوق‌انگیزی در مخاطبان برای خلق اثر» ویژگی دیگر این نشست‌های صمیمی و تخصصی است که روحیه‌ی خودباوری را در نوجوانان تقویت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =