برگزاری نخستین جلسه هماهنگی ویژه‎برنامه‌های دهه‌ی فجر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان: مربیان جهادگر کانون در آستانه ۴۵ سالگی انقلاب لازم است با آگاهی از ذائقه و سلیقه نسل نوخواه امروز برنامه‌ها را طراحی و بر مبنای شکل‌گیری یک حرکت تازه در ذهن مخاطبان اجرا کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه‌ی فجر، به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زاهدان، برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌ها در این روزها، اتفاقات منطقه و به ویژه حادثه گلزار شهدای کرمان، بار دیگر با محکوم کردن این جنایت‌ها، گفت: قصه از زمانی آغاز شد که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شد و منافع بسیاری از استعمارگران به خطر افتاد.

محمدرضا سالاری ادامه داد: اتفاقاتی در دوران ستم‌شاهی افتاد و مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند که مهم‌ترین پیامد آن ایستادگی در برابر ظلم و استکبار بود که امروز این امر را به خوبی در یمن، فلسطین، سوریه و... می‌توان مشاهده کرد.

مدیرکل کانون استان سپس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، آن را «سند راهبردی فعالیت‌های همه دستگاه‎ها به ویژه کانون» عنوان کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب با توجه به هوشیاری و دقت نظر خویش، این حرکت‌ها را عالمانه رصد و تحلیل می‌کنند و برهمین اساس در چهل سالگی انقلاب اسلامی با تبیین گام دوم، که یکی از موضوعات مهم انقلاب اسلامی است، نکاتی را مطرح کردند و در خلال آن، دیروز، امروز و فردای انقلاب را برای ما تشریح فرمودند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید نسبت به فهم دقیق این بیانیه توجه بیشتری داشته باشیم، مثالی عنوان کرد و گفت: در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی نامه‌هایی، در خصوص اسلام مرقوم فرمودند که بسیاری از جوانان در آن جوامع با دقت نسبت به نکات ایشان واکنش نشان دادند و بسیاری از مسایل مربوط به جهان اسلام و قرآن را مطالعه و بررسی کردند؛ ما این سند مهم را، آنچنان که شایسته آن است به آن توجه نکرده‌ایم، اما می‌توانیم برای طراحی تمام برنامه‌هایمان سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سالاری در ادامه افزود: حرکت‌های پیش از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی آن، سختی‌ها و ناملایمات مسیر، تشریح شرایط امروز انقلاب و توصیه‌های عالمانه، راهکارهای ایجاد و رشد همبستگی و در ادامه، ترسیم تمدن اسلامی و مصالح مورد نیاز برای آن، از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری در این بیانیه به آن اشاره فرموده‌اند که توجه به جوانان و اهمیت این نسل در نزد ایشان در جای جای آن دیده می‌شود.

وی در این بخش از سخنان خود با تاکید به همکاران در خصوص عمل به این راهکار روشن، به اهمیت کار در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: حداقل چهار نسل در مسیر انقلاب این حرکت‌ها را دیده‌ و تجربه کرده‌اند و اکنون که در آستانه ۴۵ سالگی انقلاب هستیم لازم است برنامه‌ها بر مبنای شکل‌گیری «یک حرکت تازه در ذهن مخاطبان» ما اجرا شود.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان خطاب به همکاران حاضر در جلسه گفت: مربیان جهادگر کانون با این مسیر بیگانه نیستند اما باید برنامه‌ها با آگاهی از ذائقه و سلیقه نسل نوخواه امروز طراحی و اجرا شود تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

سالاری کار مربیان را مصداق بارز جهاد تبیین دانست و افزود: دشمنان با بهره گیری از ابزار گوناگون و صرف هزینه بسیار، هویت کودکان و نوجوانان ما را نشانه گرفته‌اند و ما باید با بیان دستاوردهای بی‌شمار انقلاب، با استفاده از ظرفیت هنر و خلاقیت، آنچه را که رسالت ماست به انجام برسانیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، هم‌چنین، گفت: همه ما نیازمندیم در کنار تجربه‌های گوناگون، اطلاعات تخصصی خود را در این زمینه و حوزه فعالیت‌هایمان افزایش دهیم تا بتوانیم تاثیر ماندگارتری بر مخاطب بگذاریم.

وی سپس به برنامه‌های پیشنهادی همکاران اشاره و نکاتی را در خصوص هر برنامه بیان کرد.

قابل ذکر است پیش از سخنان سالاری، همکاران حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را ارایه کردند تا در نشست‌های آتی مورد بررسی قرار گیرد.

برگزاری نخستین جلسه هماهنگی ویژه‎برنامه‌های دهه‌ی فجر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

برگزاری نخستین جلسه هماهنگی ویژه‎برنامه‌های دهه‌ی فجر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =