کتابهایتان را به همدیگر هدیه دهید

رفیع افتخار نویسنده کودک و نوجوان امروز یکشنبه 1 دی ماه میهمان کودکان و نوجوانان دختر و پسر سنندجی در مرکز فرهنگی هنری شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج بود.

در حال و هوای کتاب ها و واژه ها قدم زدن ، آن هم با حضور یک نویسنده ی کودک و نوجوان حس و حال متفاوتی را به اولین روز از بهمن ماه سال 1402 و به مرکز فرهنگی هنری شماره 5 سنندج بخشید .

حضور رفیع افتخار نویسنده ی کودک و نوجوان با برگزاری کارگاه بحث کتاب و نوشتن خلاق همراه بود. در کارگاه بحث کتاب با معرفی و روخوانی دو کتاب برف آب شد و قدقدقدا و کرم شب تاب بچه ها از اندیشه ها و احساسات خود صحبت کردند.

 افتخار از بچه ها در خواست کرد که بسیار مطالعه کنند و از والدین بخواهند که برای آن ها کتاب بخوانند. او کتاب ها را با ارزشمندترین هدیه هاخواند و گفت : به یکدیگر کتاب هدیه بدهید و کتاب هایتان را به دوستانتان امانت بدهید و آن ها را به کتاب خانه ببخشید تا غنی شوند.

کارگاه بحث کتاب با بیان تجربه های بچه ها از کتاب هایی که مطالعه کرده اند پیش رفت . بچه ها از کتاب هایی که خوانده اند و در ذهنشان ماندگار شده است صحبت کردند و گفتگو بر اساس علت ماندگاری این کتابها در ذهن و خاطرشان پیش رفت.

بچه ها با شور و شوق در مباحث شرکت کرده و از توصیه هایی که رفیع افتخار به آنها گفته بود بهره گرفتند . رفیع افتخار به بچه ها گفت: به شغل هایی که در آینده می خواهید انتخاب کنید فکر کنید و از همین حالا اطلاعاتی را برای خودتان از کتاب هایی که می خوانید یاداشت برداری کنید. یک معلم کتاب خوان ،یک پزشک کتابخوان ،یک مغازه دار کتابخوان بسیار بسیار موفق خواهد بود .

 وی به بچه ها پیشنهاد داد که به پیام هایی که کتابها به آنها می دهددقت کنند.

این نویسنده کودک و نوجوان کتاب خواندن را یک مهارت برشمرد که می توانند آن را تقویت کنندتا در مسیر رشد و پرورش روحی و فکری به آنها کمک کند در این ویژه برنامه که در راستای پویش کتاب و با یک عکس دسته جمعی به پایان رسید ؛ هفتاد عضو پسر مرکز در دو گروه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =