ارتباط مستقیم میزان باورپذیری داستان بر جذب مخاطب

کارشناس انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان میزان باورپذیری داستان بر ارتباط مخاطب با اثر را رابطه‌ای مستقیم دانست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، چهل و یکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان برگزار شد.

کارشناس انجمن در ابتدای این جلسه، از نویسندگان نوجوان خواست همواره مراقب آغاز داستان خود باشند زیرا برای جذب مخاطبان مهم است.

ناصر نخزری‌مقدم در ادامه توصیه‌های خود گفت: گره افکنی و اتفاق مهم در داستان از مباحث اصلی داستان است که خیلی باید به آن دقت کرد زیرا این عامل در کنار «یافتن سوژه‌های جالب داستانی» و «بازنویسی» از دیگر عوامل موثر در جذابیت داستان هستند.

نویسنده رمان «تقاص برادری» سپس ادامه داد: داستان باید از فراز و نشیب و توضیحات مناسب برخوردار باشد و اتفاقات داستانی طوری چیدمان شود که مخاطب مشتاق خواندن آن شود.

نخزری‌مقدم در خصوص اهمیت باورپذیری در داستان هم گفت: اگر داستان باورپذیر نباشد ارتباط مخاطب با آن کم می‌شود.

کارشناس انجمن با بیان این نکته که برخی نویسندگان از «راوی نامطمئن» برای درگیر کردن مخاطب و افزودن لایه‌های ابهام و شک در داستان استفاده می‌کنند گفت: در هر صورت نویسنده، در مورد هر موضوعی که می‌نویسد باید اطلاعات کاملی در خصوص آن داشته باشد و به همین دلیل باید با مطالعه و تمرین، اطلاعات عمومی خود را هم افزایش دهد.

وی در پایان، آثار اعضای انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را نقد کرد و نکاتی را، در مورد هر اثر، به آنان توصیه کرد.

ارتباط مستقیم میزان باورپذیری داستان بر جذب مخاطب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =