خانه رباتیک کانون‌آستارا گشایش یافت

به‌مناسبت دهه مبارک فجر، خانه رباتیک مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا افتتاح‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هم‌زمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران، خانه رباتیک مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آستارا گشایش‌یافت.

این حرکت هدفمند هم‌زمان با روز ملی فن‌آوری‌ فضایی، در جهت توسعه فعالیت‌های علمی کانون، توان‌مندسازی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی انجام‌گرفت.

طی آیین افتتاح  این خانه‌رباتیک که با مساحت  ۴۰ متر، در باغ ملی شهرستان آستارا واقع‌است، کارشناس مسئول و کارشناس فرهنگی،  مسئول حراست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضورداشتند و ضمن بازدید از بخش‌های این مرکز علمی بر لزوم حمایت از توسعه فعالیت‌های علمی تاکیدکردند.

شهرزادنظیری، مربی‌مسئول مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا هم در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از پیشینه فعالیت‌های علمی و برگزاری کارگاه رباتیک در این مرکز صحبت‌کرد و آغازبه کار خانه‌رباتیک را بستری برای توسعه این فعالیت‌ها دانست.

نظیری افزود: با برگزاری دوره‌های مبتدی و پیشرفته مکانیک، الکترونیک و برنامه‌نویسی این کانون از سال ۱۳۹۴، شاهد استقبال کودکان و نوجوانان از این کارگاه‌ها هستیم و راه‌اندازی خانه رباتیک به این روند رو به رشد  کمک‌می‌کند.

او هم‌چنین، راه‌اندازی خانه رباتیک را امکانی برای برپایی نمایشگاه دائمی دست‌آوردهای علمی دانست و از مسئولان کانون و شهرستان جهت فرصت‌سازی برای آینده‌سازان ایران اسلامی قدردانی‌کرد.

بازدید حاضران از نمایشگاه دست‌آوردهای علمی اعضای مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آستارا و تشریح موفقیت‌ها و برنامه‌های پیش‌رو از سوی اعضای برگزیده این کانون، ازدیگر برنامه‌های این روز بود.

خاطرنشان‌می‌شود، روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران اسلامی به همت دانشمندان جوان و باورمند، با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید در  ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست.

خانه رباتیک کانون‌آستارا گشایش یافت

خانه رباتیک کانون‌آستارا گشایش یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =