کد خبر: 337632
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
بازدید 31
 سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در جلسه هماهنگی جشنواره سرود "شهید وطن" گفت: سرود باید سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه هماهنگی پویش سرود شهید وطن در راستای دومین کنگره 8 هزار شهید استان با حضور دبیر کنگره، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش، مدیر امور شهدا و ایثارگران آموزش و پرورش، رئیس بسیج دانش آموزی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی، معاون امور هنری و سمی بصری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر واحد موسیقی صدا و سیما، مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس همدان و مدیران مدارس شاهد همدان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه مجتبی قمری ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: همه کارکنان مدارس در مسئله تربیتی نقش دارند  و بحث احیای معاون پرورشی یک موضوع مهم است که در دوره‌ای مورد غفلت قرار گرفت.

وی ادامه داد: این جمع افرادی هستند که به گونه ای کمک‌رسان آموزش و پرورش بوده و ما را حمایت کرده‌اند زیرا جامعه هدف ما دانش‌آموزان هستند که این هم افزایی می تواند این اداره را در پیشبرد اهداف تربیتی به جلو هدایت کند.

قمری تصریح کرد: چیزی که ما را رنج می داد نبودن کار تربیتی در سرود مدارس بود و غالبا بچه‌هایی روی سن می‌رفتند که صدا را تقلید می‌کردند و هویت سرود از آن گرفته شده بود اما خوشبختانه اکنون این طور نیست و سرود جایگاه خود را پیدا کرده و کودکان و نوجوانان بسیار استقبال می‌کنند زیرا خود دانش‌آموزان مجری کار هستند و این خوش آیند بوده و همین تشکیل گروه سرود، هماهنگی و نظم در گروه، همه همه نقش تربیتی دارد.

 سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: 14 بهمن ما به مناسبت جشن انقلاب با وجود تعطیلی مدارس و سرمای هوا کانون توانست جشنی بزرگ را برای کودکان و نوجوانان برگزار کند و سرود ما می‌آییم را همه یک صدا خواندند.

معصومه ابراهیمی هژیر با اشاره به اینکه 2 هزار جمعیت در سالن جمع شده بودند و از برنامه‌های کانون استفاده کردند، تصریح کرد: این حضور یعنی اعتماد خانواده‌ها به سیستم آموزشی ما و کانون پرورش فکری که وظیفه ما را برای ادامه راه سنگین‌تر می‌کند.

 سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد

وی با اشاره به اینکه سرود باید نقش تربیتی بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد، افزود: اکنون سرودی که در نظر گرفته‌ایم سرود " شهید وطن" است که این سرود توسط دومین کنگره 8 هزار شهید ساخته شده و برای مدارس ارسال شده است خصوصا مدارس شاهد و امروز در کنار هم جمع شده‌ایم که سار و کاری مناسب برای این پویش برنامه‌ریزی کنیم و اگر کارها خوب پیش برود این سرود را به صورت یک سرود ملی در سطح کشور معرفی خواهیم کرد.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه دبیرخانه این پویش و دریافت آثار به کانون سپرده شده است، اظهار کرد: چند جلسه قبلا برگزار شده و یک شیوه نامه برای آن نوشته شده است و داوران این پویش مشخص شده‌اند و نیاز به کمک و یاری همه دوستان حاضر در این جلسه داریم.

وی گفت: این سرود در زمان کنگره ساخته شد و به خاطر حجم بالای برنامه‌ها فرصت اجرای آن نبود و زمان این پویش به تعویق افتاد اما از 22 بهمن ماه به مدارس ابلاغ شده و قرار است برگزیده مشخص شود.

 سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد

سپس مسئول دبیرخانه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان  ادامه داد: طبق جلسات قبلی 22 اسفند روز شهید را روز اختتامیه پیشنهاد دادیم که مناسبت دارد و از مدارس شاهد دعوت می‌کنیم که در این برنامه حضور داشته باشند.

رسول کرمی افزود: آموزش و پرورش مشارکت در اجرای برنامه و اهدای جوایز، کانون دبیری این پویش، سازمان بسیج دانش آموزی پوشش و ابلاغ به مدارس ناحیه دو همدان، اتحادیه انجمن اسلامی پوشش و ابلاغ به مدارس ناحیه یک همدان، اداره کل ارشاد کمک در تامین سالن همایش و هدایا، صدا و سیما در انعکاس برنامه، اداره کل حفظ آثار مشارکت در اختتامیه، شهرداری در پرداخت جوایز و اطلاع رسانی شهری و ....را برعهده بگیرند و ما را در اجرای این برنامه کمک کنند.

دبیر کنگره 8 هزار شهید استان همدان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه مدعوین در برگزاری دومین کنگره در همدان بیان کرد: کانون با حضور خانم ابراهیمی در این مدت خصوصا در برگزاری کنگره 8 هزار شهید کارهای خلاقانه و بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

مهدی فرجی گفت: سرود در زمان جنگ بسیار اثرگذار بود و سرودی که از شهر آباده خوانده شد خود این شهر را معرفی کرد و همه رزمندگان این سرود را می‌خواندند البته همدان هم سرود داشت اما خوب رسانه‌ای نشد.

 سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد

وی با بیان اینکه فصل شیدایی یک برنامه فاخر بود که مورد استقبال مردم خصوصا نوجوانان و جوانان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: گروه سرود دختران در اجلاسیه مورد توجه فرمانده کل سپاه قرار گرفت و کاری بزرگ و هماهنگ بود و این نقش مهم و اثرگذار سرود را نشان می‌دهد.

فرجی تصریح کرد: خوشبختانه همدان در داشتن گروه‌های سرود کارهای خوبی را دارد که البته باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند و با سرود می‌توانیم شهر همدان و شهدای این دیار را به همه معرفی کنیم.

وی به اثرگذاری گروه‌های سرود بر روی نوجوانان خاطرنشان کرد: در مدارس و مراکز آموزشی باید گروه‌های سرود همگانی شود و بدانید که کار برای شهدا به هر شکل و صورتی یک کار دلی است و خود شهدا کمک می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری ارشاد و فرهنگ اسلامی با اشاره به سرودهای اول انقلاب و تأثیر آن بر روی مردم و دادن هیجان اشاره کرد: هنوز هم همین سرودها وقتی پخش می‌شود بر روی مردم اثرات خود را دارد و برای ما لذت بخش است اما امروز ما باید به دنبال ذائقه کودک و نوجوان هم باشیم.

 سرود باید بر روی کودکان و نوجوانان نقش تربیتی داشته باشد

هادی فیض منش با بیان اینکه موسیقی در همه عرصه‌ها اثر دارد، افزود: همیشه کانون همراه اداره کل ارشاد بوده و در این برنامه هم ارشاد پای کار خواهد بود.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان همدان در گفت: فعالیت اتحادیه در مدارس و برپایی نمایشگاه انقلاب به ما ثابت کرده که اگر کار را به خود نوجوانان بسپاریم آن کار را به خوبی پیش می‌برند.

 رئیس بسیج دانش آموزی بیان کرد: این پویش قابلیت کار در سطح استان به صورت گسترده را دارد پس بهتر است زمان آن تمدید شود و به سال آینده موکول شود.

با توجه به نظر مدعوین و مدیران مدارس دعوت شده قرار شد که شیوه نامه این پویش کمی تغییر کند و این سرود برای همه مدارس استان ارسال شود که در مسابقه شرکت داده شوند و صدا و سیما در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =