آینده‌ساز تربیت کنید !

شاخصه فعالیت‌های کانون، وجه تربیتی برنامه‌ها است و آنچه مربیان این مجموعه را از دیگران متمایزمی‌کند، حرکت ورای آموزش صرف و تربیت آینده‌ساز است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در نشست فصلی کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی این مجموعه فرهنگی است.

آینده‌ساز تربیت کنید !

میرعظیمی در این نشست که به‌منظور واکاوی اثربخشی برنامه‌های سال جاری و ترسیم افق‌های پیش‌روی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان صورت‌گرفت، با اشاره به وجه تربیتی فعالیت‌های کانون تاکیدکرد: مربیان این مجموعه نقش به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای نسل کودک و نوجوان دارند و لازم‌است، این حرکت سازنده و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی، تداوم‌داشته‌باشد.

مرکز، نوجوان و مخاطب، محور برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۳

وی درهمین‌ارتباط، از خلاقیت‌ورزی مربیان ادبی کانون سخن‌گفت و با اشاره سیاست‌های سال ۱۴۰۳ کانون و محورقرارگرفتن «مرکز»، «نوجوان» و «مخاطب» تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف، جذب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعضای نوجوان و همراه‌سازی گروه‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه فرهنگ، لازم و ضروری است.

میرعظیمی درعین‌حال، کشف و شکوفاسازی استعدادهای اعضای نوجوان، واسپاری مسئولیت‌ها و نظارت بر عملکرد آنان را در اولویت برنامه‌های کانون دانست و بر لزوم تمرکز بر این مهم تاکیدکرد.

فعالیت‌های کانون با پیوست ارایه‌شود

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، از اهمیت پیوست‌ در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون سخن‌به‌میان‌آورد و با بیان‌اینکه آگاه‌سازی نسل کودک و نوجوان از مسایل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی و تربیت آینده‌سازانی کنش‌گر ضرورت‌دارد، تصریح‌کرد: دست‌یابی به این مهم نیز نیازمند افزودن پیوست‌ به فعالیت‌هایی است که برای مخاطبان برنامه‌ریزی و اجرامی‌شود.

او در تبیین این سخنان، به انتخابات  روز ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره و با خاطرنشان‌کردن برنامه‌های مختلف کانون به مناسبت این رویداد و انتشار فراخوان مسابقه عکاسی«نقش من در آینده کشورم» افزود: پیوندهای فعالیت‌های کانون با مسائل روز، نقش به‌سزایی در شکل‌گیری تفکر مخاطب و تربیت آینده‌سازان آگاه ایفامی‌کند.

طرح‌ریزی برنامه‌ها، با ذائقه و خواسته مخاطب هم‌خوان باشد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دراین میان، از ضرورت طرح‌ریزی برنامه‌های خلاقانه صحبت‌کرد و با یادآورشدن خواسته‌های کودکان و نوجوان، لزوم توجه به ذائقه و شناخت نیازهای آنان گفت: جذب و همراه‌سازی این نسل، نیازمند شناخت و آگاهی، برنامه‌ریزی هدف‌مند و حرکت در مسیر پاسخ‌گویی به خواسته‌های این نسل آینده‌ساز است.

وی در همین زمینه به برگزاری آیین‌های دوپنجره و هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با صاحبان قلم و اندیشه اشاره‌داشت و اجرای مستمر و افزایش این فعالیت‌های مفید و مخاطب‌پسند را در همراه‌سازی و پاسخ‌گویی به نیازهای مخاطبان موثر عنوان‌کرد.

او اشاره‌ای نیز به برنامه‌های کانون برای راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان داشت و با اشاره به ظرفیت‌های مربیان ادبی کانون در پرورش استعدادهای خوانش و نگارش اعضا گفت: تحقق این مهم گامی در جذب و پایدارسازی حضور اعضا و معرفی شخصیت‌هاییی موفق به جامعه محسوب می‌شود.

آینده، امیدوارکننده است

این مسئول در این نشست که صبح روز دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت،  برنامه‌های کانون کشور و استان برای افزایش امنیت شغلی و توجه به معیشت همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یادآورشد و با تاکیدبر این موضوع که  انگیزه‌بخشی، ارتباط تنگاتگی با کیفیت‌بخشی‌دارد، اظهارکرد: به آینده‌امیدوار و باورمندم که سال آتی، شاهد فرصت‌سازی هرچه ‌بیش‌تر برای همکاران خواهیم‌بود.

ترویج فرهنگ مطالعه را از خودمان آغازکنیم

کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون گیلان هم از حاضران در این نشست بود و ضمن قدردانی از تلاش‌های مربیان و رابطان ادبی گفت: فعالیت‌های تلفیقی و بهره‌گیری هم‌زمان مربیان از ظرفیت‌های ادبی، فرهنگی و هنری، از نقطه‌های روشن برنامه‌های کانون است و به  مانایی آموزه‌های مربیان کمک‌می‌کند.

آینده‌ساز تربیت کنید !

اکرم‌السادات حسینی در ادامه با اشاره به کتاب‌محوربودن برنامه‌های کانون و ضرورت توسعه و تعمیق فعالیت‌های این  حوزه گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی لازم است از خودمان آغازکنیم و این فرهنگ از همکاران  ستادی به مراکز و به تبع آن در میان اعضا تسری یابد.

حسینی رسیدن به این هدف را نیازمند طرح‌ریزی حرکت‌های گام‌به‌گام و فرآیندمحور ارزیابی و بر لزوم پیگیری این مهم از سوی تمامی همکاران مجموعه تاکیدکرد.

همراهان ادبی کانون در فضای مجازی فعال می‌شوند

کارشناس مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان هم ضمن قدردانی از همراهی مدیرکل و مشارکت ارزش‌مند همکاران، از توفیق مربیان و رابطان ادبی طی سال جاری و برنامه‌های پیش‌رو سخن‌گفت.

آینده‌ساز تربیت کنید !

حمیراخدابنده در همین زمینه، از راه‌اندازی گروه «همراهان ادبی کانون گیلان» در بستر فضای مجازی خبرداد و اشتراک‌گذاری طرح‌های خلاق در حوزه شعر و داستان و هم‌چنین، آشنایی افزون‌تر اعضا با شیوه‌ها و رویکردهای جدید را از اهداف راه‌اندازی این گروه عنوان‌کرد.

وی هم‌چنین اشاره‌ای به دیگر برنامه‌های اجرایی سال آتی داشت و تعمیق و اثربخشی هرچه‌بیش‌تر برنامه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش برای ارتقای دانش و بینش و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی افزون‌تر برای همکاران واحد آفرینش‌های ادبی را از جمله اولویت‌ها اعلام‌کرد.

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون  گیلان موفق و تاثیرگذار است

مسئول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در نشست فصلی پایان سال کارشناسان،  مربیان و رابطان ادبی این مجموعه، از کیفیت مطلوب و اثرگذاری فعالیت‌های همکاران این حوزه سخن‌به‌میان‌آورد و با اشاره به مصادیق قلت و کثرت در قرآن‌کریم و نتایج ارزش‌مندی که گاه از یک جمع قلیل و توان‌مند صادرمی‌شود، افزود: ناکافی‌بودن تعداد مربیان ادبی و درعین‌حال، اثرگذاری فعالیت‌های آنان، بیان‌گر توان‌مندی‌ها و ظرفیت‌های غیرقابل انکار کارشناسان، مربیان و رابطان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری گیلان است.

آینده‌ساز تربیت کنید !

جعفر مجیدی در ادامه، با شایسته توصیف‌کردن فعالیت‌های کارکنان کانون، گفت: توان‌مندی‌های کانونی‌ها در سایه توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان ظهور و بروز می‌یابد و برهمین اساس نیز ضروری است با استمرار در خدمات‌رسانی موثر و با کیفیت به آینده‌سازان، شکرگذار نعمت خداوند و قدردان موهبت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان باشیم.

ادامه‌بخش این نشست نیز بیان‌دیدگاه‌ها و ارایه نقطه‌نظرات از سوی کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و در این میان، لزوم تشویق هرچه‌بیش‌تر همکاران موفق، افزایش فعالیت‌های موفق و مخاطب‌پسند، اختصاص امکانات و تخصیص اعتبار افزون‌تر برای اجرای فعالیت‌های ادبی و تجلیل از اعضای موفق مورد تاکید قرارگرفت.

آینده‌ساز تربیت کنید !

    آینده‌ساز تربیت کنید !

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =