برگزاری کارگاه نقد و بررسی آثار دومین جشنواره سرود آفرینش در کانون سیستان و بلوچستان

کارگاه نقد و بررسی آثار تولیدی مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور کارشناس هنرهای تجسمی کانون کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه نقد و بررسی آثار دومین جشنواره سرود آفرینش در کانون استان برگزار شد.

در این کارگاه نقد، که با حضور کارشناسان و مربیان فرهنگی و هنری مراکز حوزه زاهدان همراه بود، کارشناس هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با مروری بر پیشینه فعالیت سرود در کانون، نکاتی را برای بهبود کیفیت آثار مطرح کرد.

آذر مشهدی در این کارگاه با اشاره به اهمیت عنصر «علاقه» در اعضای گروه‌های سرود گفت: نخستین گام برای تشکیل یک گروه سرود سنجش علاقه آنان است و در کانون هم اعضا در انجام هیچ فعالیتی «اجبار» ندارند.

توجه به صداهای زیر و بم و انواع آن، خصوصیت صدای گروه‌های کودک و نوجوان و اهمیت محل ایستادن هر شخص در گروه نکته‌های دیگری بود که مشهدی آن را در جمع همکاران مطرح کرد.

«شعر» و انتخاب آن موضوع بعدی سخنان کارشناس هنرهای تجسمی بود که که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: در انتخاب شعر باید دقت کنیم که مناسب با گروه سنی اعضا باشد، به عنوان مثال کودکان نمی‌توانند شعر حماسی بخوانند.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که اعضا مفهوم شعر را بدانند و آن را روان بخوانند که برای این کار باید تمرین کنند و در این زمینه کتاب هم به آنان معرفی شود تا از آن کمک بگیرند.

مشهدی در ادامه این کارگاه گفت: داشتن حرکت‌های نمایشی به زیبایی سرود کمک می‌کند اما این موضوع باید در خدمت سرود باشد و اعضا را درگیر آن نکند.

طراحی لباس، داشتن رهبر در گروه، تهیه بروشور و مواردی که در آن باید ذکر شود، انتخاب لباس، نورپردازی، ایستاده اجرا کردن و اجرای با احساس دیگر مواردی بود که ناظر دومین جشنواره سرود آفرینش در استان، با توجه به آثار ارایه شده در جشنواره، در جمع مربیان عنوان کرد.

گفتنی است دومین جشنواره سرود آفرینش روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند در استان برگزار شد.

برگزاری کارگاه نقد و بررسی آثار دومین جشنواره سرود آفرینش در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری کارگاه نقد و بررسی آثار دومین جشنواره سرود آفرینش در کانون سیستان و بلوچستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =