کد خبر: 337989
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ماراتن رصدی نجوم کانون برگزار شد

بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ماراتن رصدی کشور با حضور اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چاه چم شاهرود برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «ماراتن مِسیه» در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در کویر چاه چم شاهرود در دو بخش رصدی و عکاسی نجومی، به صورت رقابتی و آموزشی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هدف از برپایی این گردهم‌آیی آشنایی با ابزار و آموزش رصد و عکاسی نجومی، شبکه‌سازی مربیان علمی و ارتباط با منجمان و فعالان نجوم کشور اعلام شده بود.

کانون استان‌های قم، اصفهان، زنجان، سمنان، گلستان، قزوین، در بیستمین دوره این رویداد با اعزام مربیان نجوم و اعضای برجسته باشگاه نجوم ضمن مشارکت در این رویداد با آخرین دستاوردهای حوزه نجوم آشنا شدند.

بر همین اساس فاطمه افشاراحمدی و لیدا اکبری از استان زنجان، مریم فرطوسی از استان قم، رفعت خرمزاده و روح‌الله ربیعی از استان اصفهان، محمدحسین حاج‌حسینی و باران نشاطی از استان گلستان، محمدجواد صوفی و سودابه پوراحمد از استان قزوین، مژگان مفید، ضحی رحمانی، الینا سارانی و امیرعباس کاشی از سمنان و فرزانه ایران‌پاک از معاونت فرهنگی کانون، از جمله اعضا و مربیان کانون هستند که در این ماراتن رصدی نجوم شرکت کردند.

این نوع رویداد رقابتی‌گونه که در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود در طول یک شب، معمولا در اواخر ماه مارس (اسفند تا اواسط فروردین هر سال) منجمان آماتور را در گروه‌هایی گردهم جمع می‌کند تا این افراد بتوانند در منطقه‌ای که دارای آلودگی هوا نیست و امکان رصد آسمان به بهترین شکل وجود دارد به رصد و پیدا کردن اجرام مسیه پرداختند.

بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ماراتن رصدی نجوم کانون برگزار شد

یادآوری می‌شود این رقابت با همکاری سازمان میراث فرهنگی، مجله نجوم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر سازمان‌های کشوری در روستای چاه جم- در جنوب شهرستان شاهرود استان سمنان برگزار شد.

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری، ترویج علم و فن‌آوری و تقویت فعالیت‌های نجوم را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا سطح تحرکات و فعالیت‌های علمی و نجوم در استان‌ها را در سال ۱۴۰۲ افزایش داده است.

بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ماراتن رصدی نجوم کانون برگزار شد

بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ماراتن رصدی نجوم کانون برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =