کد خبر: 232530
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
ادامه‌ی حمایت از کودکان غزه در مراکز کانون سراسر کشور

حمایت اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور از کودکان غزه با اجرای ویژه برنامه‌های متنوعی هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز فرهنگی و هنری کانون با هدف ترویج و تقویت روحیه‌ی ظلم‌ستیزی و برای اعتراض به کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه ویژه‌برنامه‌های مختلفی اجرا کردند.
تبریز حامی کودکان مظلوم غزه
جمعی از کودکان تبریز با حضور در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی کشتار کودکان مظلوم غزه را محکوم کردند.
در این تجمع که جمعی از اعضای مراکز کانون و مهدهای کودک تبریز حضور داشتند شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
دراین تجمع یکی از اعضای مراکز کانون تبریز به خوانش نامه‌ی حمایت اعضای کانون از کودکان غزه پرداخت.
 
بچه‌های اندیشه به کودکان غزه فکر می‌کنند
مرکز فرهنگی‌هنری اندیشه کانون استان تهران ویژه‌برنامه‌های شش‌گانه خود را در دفاع از حقوق کودکان غزه اجرا کرد.
اعضا و مربیان فرهنگی‌هنری اندیشه برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی برگزار کردند.
این برنامه‌ها با هدف تقویت انگیزه و حس نوع دوستی برای حفظ ارزش‌های انسان دوستانه طراحی شده بود و اعضا از این راه حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه که در زیر بمب و آتش و تهدید روزگار می‌گذرانند اعلام کردند.
تشکیل کارگاه کاردستی با موضوع "مقاومت، تلاشی برای آرامش کودکان" یکی از شش فعالیت اصلی بود که در این کتاب‌خانه انجام شد. کشیدن نقاشی دیواری با عنوان "صلح، دوستی، مقاومت" و تشکیل کارگاه ادبی با موضوع "آرزوی من، آینده آرام بدون بمب و محاصره برای کودکان غزه" از بخش‌های دیگر برنامه بود. اعضا در کارگاه خوشنویسی "حقوق کودکان را جدی بگیریم" نیز شرکت کردند و آثار قابل توجهی خلق شد.
در پایان نمایشگاهی از دست‌آوردهای اعضای این مرکز جهت فروش برپا شد تا عواید حاصل از آن به نفع کودکان غزه استفاده شود.
حضور 400 عضو کانون مقابل دفتر سازمان ملل در ارومیه
کودکان آذربایجان‌غربی با برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف حمایت خود را از هم‌سالان فلسطینی اعلام کردند.
در تمامی مراکز کانون استان در ارومیه و شهرستان‌ها از آغاز حملات رژیم غاصب صهیونیسیتی به کودکان غزه برنامه‌های متنوع و مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های ادبی با موضوع نامه‌ای به کودکان غزه و فلسطین، قصه‌گویی، معرفی سرزمین، نقاشی و سفال‌گری برگزار شد.
هم‌چنین بیش از 400 کودک و نوجوان در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تجمع اعتراض‌‌آمیزی در حمایت از هم‌سالان فلسطینی خود برگزار کردند.
در این تجمع که به صورت هم‌زمان در تمامی مراکز کانون استان برگزار شد کودکان و نوجوانان اعلام حمایت خود از کودکان غزه را در قالب نامه به صورت نمادین توسط کبوتر‌هایی در آسمان به پرواز درآوردند.
در این تجمع اعضا با در دست داشتن نوشته‌هایی مانند«به کدامین گناه کشته می‌شوند»، «ما در کنار کودکان غزه ایستاده‌ایم» و «آرزوی ما برای کودکان غزه روزهایی بدون جنگ است» برای آزادی فلسطین دعا کردند.
محکومیت جنایت با آفرینش‌های ادبی و هنری در اردبیل
اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل برای حمایت از کودکان مظلوم غزه و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست به آفرینش‌های هنری و ادبی زدند.
مظلومیت را در دل آسمان خواهیم نوشت
اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون اصفهان در تجمعی حمایت خود را از مردم غزه به ویژه کودکان مظلوم آن اعلام کردند.
در این راهپیمایی اعضای کانون با همراه داشتن پرچم فلسطین و مقاومت اسلامی ضمن اعلام انزجار نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و انتقاد نسب به سکوت مجامع جهانی، از خداوند متعال نجات مردم بی پناه فلسطین را طلب کردند.
در پایان نیز بیانیه اعضای کانون در حمایت از کودکان غزه توسط عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 خوانش شد.
برنامه‌های کانون بوشهر در حمایت از کودکان غزه
مراکز فرهنگی‌هنری اهرم، گناوه، کنگان، دیلم و دیر در حمایت از کودکان و نوجوانان غزه با خوانش بیانیه‌ای هم‌دردی خود را اعلام کردند.
مراکز فرهنگی‌هنری کنگان و گناوه نیز با برگزاری کارگاه ادبی و خوانش دل‌نوشته‌هایی در حمایت از کودکان غزه و ساخت پرچم فلسطین با مقوای رنگی و معرفی کتاب و در پایان با بالا بردن پرچم فلسطین حضور و حمایت خود را اعلام داشتند.
مرکز فرهنگی‌هنری دیلم هم با قرار دادان و اختصاص یک پانل به کودکان غزه سخنان افراد مشهور جهان و هم‌چنین رئیس جمهور کشور را همراه با عکس‌هایی از کودکان غزه بر روی آن نصب کردند و دل‌نوشته‌هایی را برای کودکان غزه به رشته تحریر در آوردند.
هم‌چنین کودکان و نوجوانان دختر بندر ریگی با برپایی کارگاه نقاشی و کارگاه ادبی با عنوان «زخم زیتون» اعضا حمایت خود را از این کودکان اعلام داشتند.
آرزوهای خوب برای کودکان غزه
اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی کانون تربت جام در خراسان‌رضوی، ضمن ابراز همدردی با کودکان مظلوم غزه از جنایات رژیم غاصب اسرائیل اعلام انزجار کردند.
تعداد 20 نفر از اعضای کودک و نوجوان روستاهای حسین‌آباد و رحمت‌آباد این شهرستان با شرکت در کارگاه‌های ادبی در نامه‌هایی آرزوهای خود را برای کودکان غزه نوشتند.
در یکی از آثار این جمله بیشتر جلب توجه می‌کرد: ما نمی‌توانیم تصور کنیم بمباران در هر 3 دقیقه یک‌بار، یعنی چه؟ اما می‌توانیم برای شما دعا کنیم تا صلح و دوستی به کشورتان بازگردد.
قبل از اجرای این برنامه اعضا ضمن آشنایی با کتاب حوالی مبارک (فلسطین از گدشته تا امروز) با ویژگی‌های سرزمینی و اجتماعی و مناطق تحت سلطه اسرائیل غاصب بیشتر آشنا شدند.
هم‌چنین تجمع اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری نیشابور در حمایت از زنان و کودکان بی‌گناه غزه و ابراز انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در محوطه فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور برگزار شد.
اعضای کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی کانون مشهد مقدس نیز، با کودکان غزه ابراز همدردی کردند.
دراین برنامه نشست‌های ادبی و کلاس نقاشی برگزار شد و دانش‌آموزان به نگارش نامه‌هایی برای کودکان غزه پرداخته و با نقاشی‌هایی به همین مضمون با آنان ابراز هم‌دردی کردند.
تجمع کودکان و نوجوانان اهوازی
کودکان اهوازی با حضور در کانون و کشیدن نقاشی، نگارش متن ادبی و دل‌نوشته انزجار خود را از ظلمی که به کودکان و نوجوانان غزه می‌شود ابراز کردند.
کودکان و نوجوانان عضو کانون رامشیر نیز با شرکت در مسابقه‌ی نقاشی با عنوان «امروز هوای غزه قرمز شده است» به ابراز هم‌دردی با کودکان و نوجوانان معصوم غزه پرداختند.
بچه‌ها در پایان این مراسم با برگزاری راهپیمایی نمادین در حیاط کانون ضمن لگدمال کردن پرچم اسرائیل و آتش زدن آن، با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست» و... انزجار و تنفر خود را از اشغالگر غاصب اعلام کردند.
کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی‌هنری امیدیه کانون خوزستان نیز برای اعلام همدردی با کودکان و نوجوانان معصوم غزه، با کشیدن نقاشی‌هایی با موضوع فلسطین و غزه در ویژه‌برنامه «پروانه‌ها در طوفان» شرکت کردند.
در این ویژه‌برنامه هم‌چنین کودکان و نوجوانان کمک‌های مالی خود و خانواده‌های‌شان را در صندوق کمک به کودکان غزه واریز کردند و در پایان این برنامه هزینه‌های جمع‌آری شده به حساب 99999 بانک ملی که از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است، واریز شد.
هم‌دردی دختران نوجوان فارس با کودکان غزه و عراق در اردوی استانی
اعضای نوجوان شرکت‌کننده در اردوی استانی «ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی» استان فارس پیام دوستی و هم دردی خود را برای کودکان عراق و غزه نوشتند.
اعضای دختر نوجوان شرکت‌کننده در این اردو به منظور هم‌دلی و هم‌دردی با سایر مظلومان جهان نوشته‌های‌شان را به کودکان و نوجوانان مظلوم غزه و عراق تقدیم کردند.
عضو کانون استان قزوین بیانیه تجمع حمایت از کودکان غزه را خواند
در پی ادامه حمله‌‌های ستم‌بار اسرائیل به غزه، کانون استان قزوین در تجمع کودکان قزوین با هدف محکوم‌سازی این جنگ نابرابر شرکت کرد.
در این تجمع مربیان و اعضای کانون استان قزوین در کنار سایر کودکان شهر، فریاد مرگ بر اسراییل سر دادند.
مهدیه کشاورز، عضو مرکز فرهنگی و هنری مجتمع بیانیه این تجمع را خواند.
هم‌چنین برنامه‌های این مراسم بر روی کامیونت نمایش سیار کانون استان قزوین اجرا شد.
فریاد اعتراض اعضای کانون استان قم در حمایت از کودکان غزه
کودکان و نوجوانان عضو کانون استان قم از مقابل بیت امام‌خمینی‌(ره) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) حرکت کردند تا فریاد اعتراض خود را در برابر فجایع غیر انسانی و حملات رژیم اسرائیل در غزه به گوش دوستان و هم‌سالان خود در غزه برسانند.
بر اساس این گزارش فریادهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، و «شادی کودکانه، حق مسلم ماست» شعارهایی بود که با شور و هیجان توسط اعضای شرکت‌کننده در طول مسیر راه‌پیمایی سر داده شد.
قرائت‌ نامه‌ی علیرضا حاجیان‌زاده؛ مدیرعامل کانون به دبیرکل سازمان ملل متحد و اجرای مراسم نمادین انتفاضه و پرتاب کردن سنگ به تصاویر اوباما و نتانیاهو بخش بعدی این مراسم بود.
عصر شعر «با بهشتیان کوچک»، در حمایت از بچه‌های غزه
با حضور اعضای شاعر کودک و نوجوان کرمانشاهی عصر شعر «با بهشتیان کوچک»، در حمایت از بچه‌های غزه برگزار شد.
دراین ویژه‌برنامه، اعضای شاعر مراکز کانون شهر کرمانشاه، سروده‌های خود را در حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی خوانش کردند.
برپایی ایستگاه نقاشی در خرم‌دره
اعضای مرکز خرم‌دره با شرکت در برنامه ایستگاه نقاشی با عنوان «دست‌های کوچک در حمایت از کودکان غزه» انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در پارک قدس خرم‌دره اعلام کردند.
بر این اساس، معرفی وقایع و حوادث مربوط به غزه و روشن‌گری اعضا در خصوص چگونگی جنایت رژیم صهیونیستی و انتقال آن بر روی پارچه 10 متری به‌وسیله نقاشی در محوطه پارک قدس مقابل کانون و سردادن شعارهایی برعلیه آمریکا و اسراییل از جمله کارهای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این تجمع بود که انزجار خود را از این رژیم غاصب بیان کردند.
 هم‌چنین در ویژه‌برنامه‌ای که به همین منظور در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان و با حضور جمع زیادی ازکودکان و نوجوانان برگزار ‌شد کودکان زنجانی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی  همدردی و حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.
سومین مسابقه ربات‌های فوتبالیست به یاد کودکان مظلوم غزه
سومین مسابقه ربات‌های فوتبالیست با شعار بازی و شادی حق همه‌ی کودکان دنیا است در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 گنبد کاووس استان گلستان برگزار شد.
در این مسابقه 3 رده سنی 5 الی 7 سال، 7الی 9 سال، 10 الی 13 سال در 20 گروه با هم به رقابت پرداختند.
گروه نمایش سیار کانون در گیلان پیام حمایت از کودکان غزه سر دادند
گروه نمایش تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با پیام حمایت از کودکان مظلوم غزه در شهرهای استان گیلان به اجرای نمایش و برنامه‌های هنری پرداختند.
گروه نمایش هفت آسمان نمایش‌هایی با عنوان ایرانی سلام، کارت دعوت و شهر قشنگ را برای کودکان و نوجوانان گیلانی در شهرهای سیاهکل، رشت، رضوانشهر، رستم‌آباد و منجیل اجرا کردند.
این گروه نمایشی با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط در بین کودکان و نوجوانان، تقویت تئاتر کودک و نوجوان و فرهنگ‌سازی در بین آنان به اجرای نمایش‌های شاد پرداختند.
کودکان خرم‌آبادی از کودکان غزه حمایت کردند
تعدادی از کودکان عضو مراکز کانون لرستان با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی با مضمون، کودکان غزه ما در کنار شما هستیم، ما کودکان لرستانی، رژیم کودک‌کش وجنایت‌کار اسراییل رامحکوم می‌کنیم، مرگ براسراییل و... در راه‌پیمایی که در میدان مادر خرم‌آباد برگزارشد، حمایت خود را از بچه‌های مظلوم غزه اعلام کردند.
گفتنی است درپایان راهپیمایی، پرچم اسراییل به آتش کشیده شد.
هم‌چنین تومارنویسی در اردوی اعضای کانون لرستان در حمایت از کودکان غزه برگزار شد.
نقاشی‌های اعضای مرکز زاویه کانون استان مرکزی در حمایت از کودکان غزه
اعضای مرکز فرهنگی‌هنری زاویه به منظور هم‌دردی با کودکان غزه یک روز فعالیت خود را در مرکز اختصاص به کشیدن نقاشی دادند و مربی مرکز در مورد وقایع غزه برای آن‌ها صحبت کرد .
در ادامه برای پایان یافتن جنگ و آزادی هرچه سریع‌تر مردم مظلوم غزه دعا کردند و اعضا به صورت گروهی اقدام به کشیدن طرح دیواری کردند و این آثار برروی پانل مرکز نصب شد.
تجمع اعضای کانون بندرعباس استان هرمزگان در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه
در ادامه حمایت از کودکان بی‌گناه غزه اعضای مراکز بندرعباس در تجمعی اعتراض‌آمیز شرکت کردند.
اعضای مراکز در حالی که پلاکاردهایی با شعارهایی همچون امنیت را به کودکان غزه برگردانید، کودک غزه را حمایت می‌کنیم و... را در دست داشتند؛ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺩﺭ ﺑﻨﺪﺭﻋﺒﺎﺱ تجمع و ﺟﻨﺎﯾﺎﺕ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﻏﺎﺿﺐ ﺭﺍ در رابطه با کشتار کودکان مظلوم غزه ﻣﺤﮑﻮﻡ ﮐﺮﺩﻧﺪ.
ﺩﺭﭘﺎﯾﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺗﺠﻤﻊ ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ‌ﺍﯼ ﺩﺭ ﭘﻨﺞ ﺑﻨﺪ خوانش ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺠﻤﻊ‌ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺣﺼﺮ ﻏﺰﻩ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ کمک‌های ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺯﻧﺎﻥ و کودکان غزه شدند.