کد خبر: 196607
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
بازدید 1313
جشنواره فيلم كودكان براي كودكان بين‌المللي مي‌شود

جشنواره فيلم كودكان براي كودكان گام‌هاي بلندي را براي بين‌المللي شدن برداشته است تا بچه‌هاي ايراني بتوانند آثار خود را در كنار فيلم‌هاي ديگر كشورهاي جهان در تهران تماشا كنند.

جشنواره فيلم كودكان براي كودكان گام‌هاي بلندي را براي بين‌المللي شدن برداشته است تا بچه‌هاي ايراني بتوانند آثار خود را در كنار فيلم‌هاي ديگر كشورهاي جهان در تهران تماشا كنند.

       به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مهدي باقري دبير جشنواره قاصدك در آيين پاياني اين رقابت هنري گفت: با گذشت دو سال از برپايي اين جشنواره شاهد ارسال بيش از 330 فيلم دست ساخته كودكان بوديم كه اين خود نشانگر رشد خوب جشنواره در زمينه‌هاي كمي و كيفي است.

       وي افزود: كودكان فيلم‌هاي با ارزشي را با مضامين اخلاقي و اجتماعي تهيه كردند و روحيه پرسش‌گري خود را در آثارشان به نمايش گذاشتند و اي كاش پدر و مادرها زمينه را براي بروز خلاقيت‌هاي آنها بيش از پيش فراهم كنند.

       مدير روابط عمومي كانون اظهار اميدواري كرد اين جشنواره (kids for kids) در دوره‌هاي بعدي خود همچون ديگر كشورهاي جهان به صورت بين‌المللي برگزار شود.

       باقري در عين حال خواستار برگزاري اين جشنواره در تمام استان‌هاي كشور و دخالت بيشتر مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين رويداد هنري شد.

       در آيين پاياني جشنواره كه روز 29 ارديبهشت در تهران برگزار شد همچنين وجيه‌ا... فردمقدم مدير جشنواره و كارگردان صاحب‌نام فيلم‌هاي كودك ايران در سخناني گفت: وقتي مي‌بينم بچه‌ها فيلم مي‌سازند خوشحالي‌ام به مراتب بيشتر از ساخت فيلم توسط خودم است.

       وي از بزرگ‌ترها خواست در جريان توليد فيلم بچه‌ها كمتر دخالت كنند و اجازه دهند كودكان به سادگي و با امكانات محدود آرزوها، زندگي، انتقادها و مشكلات خود را انعكاس دهند.

       مقدم گفت: به زودي بخش آموزش فيلم‌سازي به كودكان در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون فعال خواهد شد و از بچه‌ها خواست فصل تابستان و اوقات فراغت خود را به ساخت فيلم اختصاص دهند تا آثارشان در سومين دوره جشنواره شركت داده شود.

       دومين جشنواره فيلم كودكان براي كودكان روز 29 ارديبهشت با معرفي 25 برگزيده از ميان 330 اثر پويانمايي و زنده بچه‌هاي ايراني در تهران پايان يافت.