کد خبر: 197177
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
بازدید 1292
روبات‌هاي كودكان در قزوين به حركت در مي‌آيند

         نخستين کارگاه روبات کودک و نوجوان در آستانه روز جهاني كودك فعاليت آموزشي خود را در قزوين آغاز كرد.

         نخستين کارگاه روبات کودک و نوجوان در آستانه روز جهاني كودك فعاليت آموزشي خود را در قزوين آغاز كرد.

         به گزارش روابط عمومي کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اين نخستين بار است كه اين فعاليت در سطح كانون براي كودكان راه اندازي مي شود فعاليتي كه مي تواند با توجه به گستردگی رو به افزايش کاربرد روبات‌ها در زندگی امروز و با هدف بالا بردن سطح علمی و سهم تحقیقاتی و پژوهشی کانون و پرکردن اوقات فراغت اعضا با فعالیت‌های هدفمند علمی به اجرا در آيد.

         بر اساس اين گزارش، دو کارگاه مجهز به ابزار وامکانات ساخت روبات‌های اولیه با برگزاری 5 ترم  در دو مقطع سنی کودک و نوجوان، مراحل ابتدایی ساخت روبات مکانیک پایه، کامپیوتر، الکترونیک پایه، الکترونیک مدارات و میکروکنترلرها را طی120ساعت به بچه‌هاي قزويني آموزش مي‌دهد.

         در برپايي اين كلاس‌ها استانداری قزوین با تأمين اعتبار و شرکت بین‌المللی اسپروز به عنوان پشتيبان علمي با كانون استان همكاري كرده‌اند.

         آغاز اين دوره‌هاي آموزشي در قزوين از آن رو حايز اهميت است كه اين شهر يكي از مراكز اصلي فعاليت‌هاي روباتيك در ايران به شمار مي‌رود كه طي روزهاي ١٥ تا ١٧ فروردين 1387 نيز ميزباني سومين دوره مسابقات بينالمللي روبوكاپ آزاد ايران را با شركت 320 تيم دربرگيرنده 1653 متخصص روباتيك از ٨ كشور جهان شامل آلمان، هلند، چين، برزيل، مكزيك، تركيه، امارات متحده عربي و ايران بر عهده داشته است.

         در اين مسابقات تيم دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به مقام نخست اين رقابت‌ها دست يافت.

         اين گزارش مي‌افزايد: كانون استان قزوين همچنين در روز 16 مهر برنامه ويژه‌اي را به مناسبت روز جهاني كودك در بوستان شقايق اين شهر تدارك ديده است.

         بر اين اساس تريلي سيار مركز تئاتر كانون با اجراي نمايش شاد و آهنگين «يه شهر بي پرنده» به كارگرداني ناصر آويژه لحظاتي به ياد ماندني را در ذهن كودكان قزويني ثبت خواهد كرد.