کد خبر: 197946
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
بازدید 2010
تصويرگران ايراني در بلگراد درخشيدند

تصويرگران ايراني سال 2009 ميلادي را با موفقيتي ديگر در عرصه‌ بين‌المللي به پايان رساندند.

تصويرگران ايراني سال 2009 ميلادي را با موفقيتي ديگر در عرصه‌ بين‌المللي به پايان رساندند.
 به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مسابقه تصویرگری بلگراد در کشور صربستان 6 اثر تصویرگران ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان را در کاتالوگ خود ثبت کرد.
 در میان این آثار کتاب "این همه تلق و ملق" با تصویرگری "علیرضا گلدوزیان" در سال گذشته میلادی علاوه بر این موفقیت در مسابقه تصویرگریCJ  كره جنوبي هم در ميان منتخبين قرار گرفت.
 "حسن عامه‌كن" نيز كه كتاب "اسرار التوحيد" با تصويرگري او به كاتالوگ مسابقه بلگراد راه يافته است پيش از اين در شمار منتخبان دو مسابقه تصويرگريCJ  كره جنوبي و بريرو پرتغال قرار گرفته بود.
 در همين حال دو كتاب ديگر كانون هم به نام‌هاي "سبد‌هاي حصيري و فرفره‌هاي رنگي" با تصويرگري "شراره خسرواني" و "آسياب بچرخ" با تصويرگري هنرمند عراقي "انطلاق محمدعلي" در اين كاتولوگ به عنوان منتخبان مسابقه معرفي شده اند.
 همچنين دو كتاب غيركانوني نيز با عنوان‌هاي "دختر كوچولو" با تصويرگري "مليحه عينعلي" و "بچه‌ي‌ همه" با تصويرگري "آناهيتا تيموريان" كه توسط كانون به اين مسابقه ارسال شده بود، در شمار اين برگزيدگان قرار گرفته‌اند.
 سال 2009 ميلادي براي تصويرگران ايراني موفقيت‌هاي زيادي را در پي داشت كه از مهمترين‌ آن‌ها مي‌توان به دريافت جایزه افق‌های تازه نمایشگاه بین‌المللی بولونیا در ایتالیا توسط راشين خيريه براي تصويرگري کتاب "ارنگ ارنگ بگو چه رنگ؟" و موفقيت 11 تصويرگر ايراني در همين نمايشگاه معتبر اشاره كرد.
 كتاب‌هاي كودك و نوجوان ايراني در همين سال با ترجمه و چاپ به زبان‌هاي مختلف دنيا در اختيار بچه‌هاي كشورهاي مختلف جهان قرار گرفت كه ترجمه كتاب خمره هوشنگ مرادي‌كرماني به زبان تايواني و چاپ آن در اين كشور از آن جمله به شمار مي‌رفت.