بررسی تغییرات ساختاری کانون زبان ایران در گردهم‌آیی مدیران کانون پرورش فکری

تغییرات ساختاری کانون زبان ایران - یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزش زبان‌های خارجی در ایران - از جمله مهم‌ترین مباحثی است که در گردهم‌آیی سراسری معاونان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا جلالی رییس جدید کانون زبان ایران در این گردهم‌آیی علاوه بر این که از برنامه‌هایش برای تغییر ساختار این موسسه سخن گفت از مدیران کانون خواست که با دلسوزی و حمایت‌های خود این روند را تسهیل کنند.
تغییر ساختار کانون زبان به این نحو است که از این پس مدیریت مراکز این موسسه در هر استان به مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شده است و این مراکز از طریق یک معاونت ویژه  زیر نظر مدیر کانون آن استان اداره می‌شود.
به این ترتیب کانون زبان ایران در مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادغام می‌شود.
این در حالی است که سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در گردهم آیی مشهد این تغییر را فرآیندی خواند که به اعتقاد وی دو عضو یک خانواده را به هم نزدیک می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد که علیرضا جلالی پیش از این، مدیریت کانون استان یزد را بر عهده داشته و به همین دلیل با مسایل و مشکلات کانون زبان نیز آشناست پس این فرآیند به دست او به خوبی انجام خواهد شد.
رضایی در عین حال گفت که عجله‌ای برای رسیدن به این اهداف نیست و ما این کار را به تدریج انجام خواهیم داد.
وی از خدمات حسن مسعودی رییس سابق کانون زبان ایران قدردانی کرد و گفت در دوره‌ی مسوولیت وی تعداد مراکز کانون زبان از 62 مرکز به 200 مرکز افزایش یافت و این توسعه باعث ایجاد شغل برای دست‌کم 1 هزار مدرس و کارمند شد و بی‌تردید توانمندی بیشتر فرهنگی جامعه را در پی خواهد داشت.
در این میان مدیران کانون استان‌ها - که از این پس مدیریت کانون زبان را نیز بر عهده گرفته‌اند - به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در زمینه‌ی نتایج این اقدام در کمیسیون‌های تخصصی این گردهم آیی پرداختند اما رییس کانون زبان گفت که بودجه‌های  جاری بیشتری متناسب با این ادغام به حساب استان‌ها افزوده خواهد شد.
جلالی البته از مدیران کانون خواست که هم‌چون مراکز فرهنگی، هنری خود نگاه و رفتاری پدرانه و دلسوزانه هم نسبت به مراکز کانون زبان و کارکنان و مدرسان آن داشته باشند.
وی تاکید کرد که حمایت‌های مالی از کانون زبان تنها به میزان بودجه‌ی سابق این مراکز نیست و بی‌تردید مدیران کانون در استان‌ها می‌توانند بودجه‌های بیشتری را متناسب با نیاز مراکز آموزشی در اختیار آن‌ها قرار دهند.
رییس کانون زبان ایران همچنین خاطر نشان کرد که مدیران کانون در حوزه‌ی انتخاب، جذب و تغییر در وضعیت کارکنان و کارمندان اداری کانون زبان دارای اختیار هستند اما هر گونه تغییری در وضعیت مدرسان این مراکز باید با نظر مساعد کانون زبان ایران صورت بگیرد.
جلالی در همین حال پیرامون انتخاب معاون کانون زبان توضیح داد که ترجیح داده می‌شود که از مدیران فعلی  استان‌ها و مراکز کانون زبان به عنوان معاون کانون استفاده شود و در صورت تمایل برای جذب نیروهای خارج از کانون باید این مساله از مسیر قانونی جذب و گزینش کانون طی شود.
بحث تغییر در میزان شهریه‌های ثبت‌نام و موضوع فسخ قرارداد شماری از مراکز مشارکتی کانون زبان در تهران و شهرهای مختلف که دارای استانداردهای لازم، مورد قبول و متناسب با جایگاه علمی کانون زبان نیستند از دیگر مباحثی بود که جلالی در این گردهم آیی به آن پرداخت.
رییس کانون زبان ایران در عین حال پرداختن به موضوع حجاب و عفاف در میان زبان‌آموزان و مدرسان کانون زبان را از مهم ترین مسایلی دانست که برای آن آیین نامه‌ای تدوین شده و به صورت آزمایشی در چند مرکز این موسسه اجرا خواهد شد.
وی تاکید کرد که نباید به اعتبار و حیثیت علمی کانون زبان به دلیل رفتارهای خارج از شوونات اسلامی چند نفر زبان‌آموز یا مدرس خدشه‌ای وارد شود.
جلالی در همین حال گفت که برخورد کانون زبان با این پدیده کاملا فرهنگی، پدرانه و توام با نرمش خواهد بود.
گردهم آیی سراسری معاونان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که صبح روز 3 مهر در مشهد مقدس آغاز شده است تا روز 6 مهر ادامه می‌یابد.