جشن عروسک‌های نمایشی در اردبیل آغاز شد

با گشایش شانزدهمین جشنواره‌ی منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل، 10 نمایش در نخستین روز این رویداد هنری به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره‌صبح روز 8 تیر در حالی آغاز به کار کرد که 21 گروه نمایشی از 8 استان کشور در این رقابت حضور دارند.
 درآیین افتتاح این جشنواره، ناهید اللهوردیزاده مدیر کل کانون اردبیل، برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه 3 کشور را توفیق ارزشمندی برای استان دانست و تصریح کرد: «نمایش عروسکی از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار در کانون است.»
وی افزود:«نمایش عروسکی تمرین فعالیت گروهی و خلاقیت است که به توسعه‌ی مهارت‌های فکری در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.»
اللهوردیزاده با اشاره به تنوع فعالیت‌ها‌ی کانون تاکید کرد: «محور تمامی این فعالیت‌ها پرورش فکر است و نقش نمایش عروسکی در نیل به اهداف تربیتی کانون و تولید مهارت‌های فکری بسیار مهم است.»
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با بیان این که یکی از کمبودهای اساسی در حوزه فرهنگی کمبود نظریه‌پردازی و تولید فکر است افزود: «اگر می‌خواهیم یک جامعه فرهیخته داشته باشیم باید نسلی با بصیرت تربیت کنیم و در این زمینه در تمدن اسلامی بسیار تاکید شده است.»
وی با خیر مقدم به میهمانان جشنواره از خدمات و تلاش‌های حسن دادشکر استاد نمایش عروسکی (از داوران جشنواره) تجلیل کرد.
اجرای نمایش سایه‌ای توسط یکی از مربیان کانون اردبیل و پخش فیلمی در خصوص معرفی فعالیت نمایش عروسکی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح بود.
نخستین روز از شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کشور با اجرای 10 نمایش همراه است.
"پرنده های قالی" از اردبیل،"بانوی مکه " از گلستان،"آواز خر در چمن" از بوشهر  و "خیال پشه‌ای، پشه خیالی" از همدان نمایش‌هایی هستند که در نوبت صبح به روی صحنه رفته‌اند.
"آسیاب بچرخ "از همدان، "عروسی خاله سوسکه" از اردبیل،"دست‌‌های کوچک دعا" از کرمان، "طویله پرماجرا "از گلستان و "دوستی با ارزش است" از اردبیل نیزعناوین نمایش‌های اجرا شده در بعد از ظهرروز نخست است.
پانزدهمین جشنواره منطقه 3 نمایش عروسکی شنبه 8  تیر در اردبیل آغاز به کار کرد.