اجرای نمایش‌های خیابانی  توسط کودکان در اردبیل

تئاتر خیابانی از بخش‌های جنبی بخش جنبی پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی است که توسط اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه اعضای عروسک‌گردان با هدایت مربیان خود ابتدا موضوعی را با همفکری یکدیگر به صورت نمایش‌نامه طراحی و همان زمان با همراهی تماشاگران اجرا کردند،
این نمایش‌ها با استقبال میهمانان جشنواره و مردم عادی در پارک فردوس اردبیل روبرو شد و خانواده ها به همراه فرزندان خود به تماشای این نمایش‌ها نشستند.
داریوش علومی دبیر جشنواره نمایش عروسکی منطقه‌ای کانون استان اردبیل هدف از اجرای تئاتر خیابانی را آشنا کردن اعضا با این هنر جذاب و ایجاد شور و نشاط در بین عروسک‌گردان‌ها دانست و گفت: تئاتر خیابانی، هنری جذاب است و می‌تواند با کمترین امکانات بیشترین کارکرد را بر آن متصور بود و در عین حال در هر محلی می‌توان تئاتر خیابانی اجرا کرد و از فواید فراوان آن بهره برد.
وی خاطر نشان ساخت: تئاتر خیابانی نظام‌مند نیست، و هنرمند آزادی بیشتری دارد تا مسایل و مشکلات جامعه را به زبان ساده و سریح به مخاطب منتقل کند. هنرمند با یک حس متعهدانه و با دلسوزی بر آن است تا مردم را به تفکر دعوت کند و سطح آگاهی و دانش آن‌ها را در مورد یک موضوع افزایش دهد.
علومی افزود: تئاتر خیابانی به دنبال کاستن نواقص است از راه نشان دادن آن‌ها، زیاد به مسایل به صورت عمیق نمی‌پردازد بلکه تازه‌ترین رویدادهای اجتماعی، فرهنگی را به چالش نمایشی می‌کشاند. هدف از اجرای تئاتر خیابانی در واقع این است که مردم نسبت به مسایل روز واکنش فکری و عملی نشان دهند.
بر این اساس تئاتر خیابانی در فضای پارک توسط اعضای کانون به مرورِ نقش مطالعه در شکل‌گیری شخصیت کودکان پرداخت و اعضای عروسک‌گردان با استفاده از تماشاگران و شرکت‌دادن آن‌ها در متن نمایش تاثیر تحصیل در پیشرفت را بازگو کردند.
نمایش خیابانی در روزهای دیگر جشنواره هم توسط اعضای داوطلب اجرا خواهد شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل میزبان پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون است که با حضور 8 استان و 21 گروه نمایشی در حال برگزاری است.