جشنواره نمایش عروسکی فرصتی برای تبادل تجربه و آشنایی با فرهنگ اقوام ایران زمین

برگزاری پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی علاوه بر تبادل تجربه در حوزه‌ی این فعالیت خاص، فرصتی را برای آشنایی بیشتر اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرهنگ، ادب و هنر ایران اسلامی فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله‌ی منطقه‌ای این جشنواره در استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل و فارس به پایان رسیده است و چهارمین و آخرین جشنواره‌ی منطقه‌ای نیز از روز 12 تیر در کهگیلویه و بویر احمد آغاز می‌‌شود.
در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس هم‌زمان با برگزاری این جشنواره، با تدارک چند برنامه جانبی، این فرصت را فراهم آورد تا اعضا و مربیان حاضر بتوانند ضمن آشنایی بیشتر با فرهنگ و ادب سرزمین فارس، نسبت به تحکیم دوستی‌ها، آشنایی با فرهنگ بومی و محلی و افزایش شور و نشاط نیز توجه کرده و از برنامه‌های جنبی متنوعی نیز بهره‌مند شوند.
بازدید از سعدیه، حافظیه، زیارت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام، بازدید از بازار سنتی شیراز و اجرای جنگ شبانه توسط اعضا و مربیان با موضوع معرفی استان‌ها از جمله برنامه‌های جذاب این دوره از جشنواره بود.
اعضا و مربیان کانون با شرکت در جنگ شبانه در قالب فعالیت‌های خاص همچون نمایش خلاق، سرود و مسابقه حضوری با پوشش‌های بومی و محلی، به معرفی استان‌های خود پرداختند.
حضور در کنار مزار شهید گمنام و گوش سپردن به خاطرات یکی از جانبازان سرافراز استان فارس در کنار مزار شهید، تلاوت قرآن، قرائت دعا و توسل به امام عصر (عج) از دیگر برنامه‌هایی بود که مورد استقبال مدعوین این جشنواره قرار گرفت.
همچنین پیش از مراسم اختتامیه، نمایشگاهی از عروسک‌های نمایشی شرکت کننده در جشنواره ترتیب داده شد تا مربیان و اعضا از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های عروسکی دیگر استان‌ها قرار گرفته و به تبادل تجربه در این زمینه بپردازند.
سیدمجتبی صدر مشاور مدیرعامل، علی گنج کریمی معاون تولید کانون و مشاور استاندار فارس از این نمایشگاه بازدید کرده و از نزدیک با اعضا و مربیان حاضر در جشنواره به گفت‌وگو پرداختند.
گروه‌های نمایش عروسکی شرکت‌کننده در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 4 کشور عصر روز سه شنبه 11 تیرماه به کار خود پایان داده و به استان‌های خود باز گشتند.