مشارکت بیش از 400 گروه نمایشی اعضای کانون در جشنواره نمایش عروسکی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که بیش از 400 گروه نمایشی از اعضای مراکز کانون در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی شرکت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد باقر آدوسی در مراسم پایانی آخرین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در یاسوج با اعلام این خبر توضیح داد که این کودکان و نوجوانان با نظارت مربیان خود فرآیند زمان‌بندی شده برای اجرای یک نمایش را طی کرده‌اند و در این زمینه تلاش شده است که این نمایش‌ها با کمترین امکانات به بهترین نحو اجرا شود.
به عقیده معاون فرهنگی کانون جشنواره‌ها به دنبال این هستند که فعالیت‌های نمایش عروسکی و نمایش خلاق را در مراکز گسترش دهند.
وی ادامه داد نمایش عروسکی یکی از فعالیت‌های دایمی و جاری کودکان و نوجوانان در کانون است و می‌توان از نمایش عروسکی برای پرورش قوه تخیل، خلاقیت و آفرینش بچه‌ها در این حوزه بهرمند شد.
آدوسی همچنین از تولید کارهای ارایه شده توسط مربیان در جشنواره به صورت انبوه در بیش از صد مرکز کانون خبر داد و گفت این تولیدات در اختیار جامعه و به ویژه مراکز فرهنگی کانون قرار خواهد گرفت.
پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون در مرحله‌ی منطقه‌ای روز 4 تیر در بیرجند آغاز شد و تا روز 13 تیر استان‌های اردبیل، فارس و کهگیلویه و بویراحمد میزبان سه رقابت دیگر منطقه‌ای این جشنواره‌ بودند.
برگزیدگان این رقابت‌ها در دو بخش اعضا و مربیان به جشنواره کشوری - که هنوز میزبان آن تعیین نشده است - راه می‌یابند.