جشنواره مطبوعات به حوزه‌ی کودک تحرک می‌بخشد

مدیر حوزه هنری استان مازندران گفت: جشنواره مطبوعات باید آغازگر یک حرکت جدی و عالمانه در حوزه کودک و نوجوان ‌باشد.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سینا دلشادی جایگاه مطبوعات را در جامعه‌ای که بر مردم سالاری دینی تاکید می‌کند،  بسیار مهم و نقش آفرین دانست.
وی رسالت مطبوعات در قبال جامعه را با اهمیت عنوان و تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مطبوعات در جوامع امروز آگاهی بخشی است و رسانه‌ها می‌توانند نقش تربیتی را برای رسیدن به صلاح و رستگاری جامعه ایفا کنند .
رییس حوزه هنری مازندران ادامه داد: مطبوعات می‌توانند در استحکام بخشی به نظام مقدس نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا کنند چرا که جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به بنیان‌های فکری تشکیل شده است.
دلشادی با اشاره به جشنواره ملی مطبوعات و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که باید مورد توجه جدی مطبوعات قرار گیرد و به عنوان جامعه هدف محسوب شود، قشر کودک و نوجوان است.
وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان آینده سازان این مملکت هستند و تاثیری که تربیت ما امروز بر روی این نسل دارد در آینده خودش را بروز و ظهور می‌دهد.
رییس حوزه هنری مازندران ادامه داد: افرادی که در این عرصه وارد می‌شوند باید به دو بال تعهد و تخصص مجهز باشند تا بتوانند آینده سازان مملکت را به سمتی که شایسته نظام است سوق دهند .
دلشادی زبان مطبوعات در قبال جامعه بزرگ‌سال را متفاوت از زبان کودک و نوجوان دانست و افزود : نقش تربیتی که مطبوعات می‌توانند در قبال جامعه کودک و نوجوان ایفا کنند بسیار سخت‌تر، پراهمیت تر و حساس‌تر از بزرگ‌سالان است.
وی با بیان این‌که آموزش در دوران کودکی بسیار ماندگارتر از دوران بزرگ‌سالی است گفت: شخصیت هر کس در دوران کودکی شکل می‌گیرد و مطبوعات است که می‌تواند یک نقش بی‌بدیل و اساسی در تربیت و آموزش ایفا کند.
رییس حوزه هنری با اشاره به این‌که مطبوعات کودک و نوجوان درقالب فرم و محتوا متفاوت از بزرگ‌سالان است بیان داشت: در قالب فرم نوع ارایه کار، باید دارای جذابیت‌ها و مولفه‌های لازم برای جذب مخاطب کودک و نوجوان باشد.
دلشادی خاطر نشان کرد: برای این‌که محتوا جذاب باشد و با مخاطب ارتباط برقرار کند لازم است مطالبی که ارایه می‌شود روح و اندیشه مخاطب را بپروراند و باعث تربیت روحی و روانی کودک شود.
وی ادامه داد: آنچه مطبوعات را از کتاب متمایز می‌کند این است که رسانه‌ها می‌توانند پایه اندیشه تحلیلی را در کودک و نوجوانان ایجاد کنند.
رییس حوزه هنری مازندران وظیفه مطبوعات درحوزه کودک و نوجوان را آشنایی با هویت مذهبی، ملی و خودشناسی دانست و افزود : کودک باید با هر سه بخش هویت آشنا شود تا بتواند آینده کشورش را به درستی رقم بزند .
دلشادی با اشاره به نشریههای تخصصی کودک و نوجوان گفت: با توجه به پیچیدگی کار و نبود آموزش‌های لازم میل و رغبت چندانی برای ورود به این عرصه در جامعه ما وجود ندارد .
وی مشکلات مطبوعات حوزه کودک و نوجوان را نبود آموزش‌های مناسب، نیروهای متخصص و مشخص نبودن جایگاه آن در جامعه دانست .
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی، چهارم اردیبهشت ماه سال 93 توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.