مطبوعات کودک و نوجوان به متولی مشخصی نیاز دارد

نویسنده و کارشناس برنامه‌های رادیو ایران تاکید کرد: در کنار افزایش آگاهی به کودکان و نوجوانان با استفاده از محصولات فرهنگی مانند نشریه‌ها و کتاب‌ها باید متولی مشخصی نیز در این حوزه به ساماندهی امور بپردازد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی نغمه‌گو افزود: در حال حاضر متولی مشخصی در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان نداریم و به همین دلیل فعالیت‌های این حوزه نیز چندان در خانواده‌ها و جامعه پر رنگ نشده است.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه نشر کتاب‌های فرهنگی و اجتماعی و نشریات تخصصی کودک و نوجوان تصریح کرد: بیشتر فعالان حوزه کودک و نوجوان بر اساس علاقه شخصی در این حوزه فعالیت می‌کنند و حمایتی از آنان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در قشر خردسال کودک و نوجوان صورت نمی‌گیرد.
کارشناس حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: ایجاد جذابیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذب مخاطب کودک و نوجوان در نشریات است که باید در این زمینه راه‌کاری اندیشید چرا که کودکان امروز با گذشته تفاوت‌های زیادی دارند.
وی با اشاره به افزایش هوش کلامی در کودکان امروز گفت: بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته و امکانات به روز بستری برای مدرن شدن کودکان فراهم کرده و باید فعالان حوزه کودک و نوجوان در رسانه ها، نشریات و صدا وسیما با نگرشی جدید آن‌ها را در زیر چتر آگاهی بخشی خود قرار دهند.
نغمه‌گو تاکید کرد: سطح توقع جامعه از کودکان و فعالیت‌های آنان افزایش یافته و این موضوع بر تمایز بین کودکان نسل دیروز و امروز افزوده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر شمارگان  و تعداد نشریات کودک در کشور کافی نیست.
این نویسنده کودک و نوجوان افزود: استعدادیابی کودکان برای تقویت آنان، رعایت انضباط فردی، آموزش آموزه‌های دینی و هوش معنوی از موضوعات اساسی حوزه کودک و نوجوان و مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در برنامه‌های کودک و نوجوان رادیو دنبال می‌شود.
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاری‌ها و رسانه‌های مجازی، نیمه نخست اردیبهشت ماه سال 93 توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.