مازندران؛ نخستین میزبان استانی جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

میزبانی جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان برای نخستین بار از تهران خارج و به مازندرانی‌ها سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تنها دو سالانه‌ی اختصاصی مطبوعات کودک و نوجوان امسال در حالی یازدهمین دوره‌ی خود را برگزار می‌کند که مسوولان کانون تصمیم گرفتند تا میزبانی این رویداد فرهنگی، رسانه‌ای را به کانون مازندران بسپارند.
دست‌اندرکاران این مطبوعات امسال برای نخستین بار به یک شهر دیگر غیر از تهران می‌روند و در ساری گردهم‌آیی دو سالانه خود را برپا کنند تا کودکان و نوجوانان مازندرانی نیز در این رویداد بزرگ سهیم شوند.
در همین زمینه آثار منتشر شده در مطبوعات طی دو سال 1390 و 1391 در این جشنواره مورد ارزیابی، داوری و تقدیر قرار می‌گیرد.
این تصمیم در نشست مشترکی که با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری یازدهمین دوره‌ی این جشنواره با حضور مدیرعامل کانون، معاون تولید، سرپرست معاونت اداری و مالی و رییس کانون زبان ایران و نیز مدیران کل کانون‌های استان مازندران و اصفهان برگزار شد، از سوی مدیر عامل اتخاذ شد.
مدیرعامل کانون در این جلسه گفت: با توجه به توان و ظرفیت موجود در کانون مازندران، دبیری این جشنواره به این استان سپرده شده است.
سیدصادق رضایی در بیان اهمیت وجود رسانه‌هایی فراگیر برای مخاطبان کودک و نوجوان تاکید کرد: بین بچه‌ها و رسانه‌های خارجی نمی‌توان دیوار کشید و آن‌ها بدون تردید با کم‌کاری‌های ما به سمت رسانه‌های فراگیرتر، کم‌هزینه‌تر و در دسترس خواهند رفت آن‌گاه دیگر نمی‌توانیم حرف‌های خود را به آن‌ها منتقل کنیم.
 رضایی ادامه داد اگر بر این باوریم که بچه‌های ایرانی از بهره‌ی هوشی و استعدادهای ذاتی بالایی برخوردار هستند باید این را نیز بپذیریم که مطبوعات یکی از راه‌های اصلی ایجاد پیوند بین کودکان و نوجوانان و عرصه‌ی هنر و ادبیات است.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم علاوه بر برگزاری چنین جشنواره هایی نشریات بیشتری برای کودکان منتشر کنیم.
علی گنج کریمی معاون تولید کانون نیز با اشاره به برگزاری موفق ده دوره گذشته جشنواره مطبوعات کودک ونوجوان، تجربه ی جشنواره‌های پیشین را زمینه‌ای برای ارتقای کیفی یازدهمین دوره‌ی این جشنواره عنوان کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این جلسه با تقدیر از مدیر عامل کانون و معاون تولید به جهت نگاه غیر متمرکز آنان نسبت به واگذاری جشنواره‌ها به استان‌ها، از آمادگی و ظرفیت‌های کانون مازندران در برگزاری این جشنواره گزارشی ارایه داد.
قاسم عزیززاده گرجی تاکید کرد: ظرفیت نشریات و مطبوعات این استان از راه تعامل مستمر کانون مازندران با اصحاب رسانه به کار رفته خواهد شد تا جشنواره به نتایج بهتری دست پیدا کند.
وی یادآور شد که در این جشنواره از تمامی مدیران مسوول، سردبیران، نویسندگان، شاعران، خبرنگاران و عکاسان فعال در مطبوعات کودک و نوجوان دعوت می‌شود تا آثار خود را که در نشریات کشور طی سال‌‌های 90 و 91 انتشار یافته است به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته‌ی گرجی فراخوان جشنواره به‌زودی منتشر خواهد شد و آثار منتشر شده در مطبوعات، در 10 بخش جداگانه شامل بخش‌های خبر، گفت‌و‌گو، سرمقاله و یادداشت، گزارش، طنز مطبوعاتی، کاریکاتور، گرافیک مطبوعاتی (طراحی جلد، صفحه آرایی)، عکس، داستان تالیف (کودک، نوجوان) و بخش شعر (کودک، نوجوان) داوری می‌شود. 
گفتنی ده دوره‌ی قبلی این جشنواره در تهران برگزار شده بود.