جشنواره مطبوعات کودک مهم‌ترین عامل گسترش رسانه‌های تخصصی

نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان گفت: جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مجازی کودک مهم‌ترین عامل گسترش رسانه‌های تخصصی در این حوزه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بابک نیک‌طلب اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تاثیرهایی که در مسیر تحول و گسترش مطبوعات کودک و نوجوان مورد نظر است، برگزاری جشنواره‌ی ویژه‌ای با همین عنوان با رویکرد فرهنگی، ادبی و علمی است.
وی افزود: با توجه به این‌که مطبوعات کودک و نوجوان در همه‌ی دوره‌ها عمری کوتاه و فصلی داشتند، و شیوه‌ی انتشار و استقبال مسوولان و مخاطبان نیز دچار تغییر می‌شد، کاستی‌ها و قوت‌هایی در سال‌های اخیر در این خصوص ایجاد شده است.
وی با اشاره به این‌که یازدهمین دوره‌ی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان به استان مازندران واگذار شده است خاطرنشان کرد: این‌که بتوانیم یکی از فعالیت‌های محوری حوزه‌ی ستادی را به بخشی از فعالیت‌های یک استان واگذار کنیم و انجام فعالیت‌های سنگین داوری و نتیجه‌گیری آن‌را در اختیار یک استان قرار دهیم اگر چه آزمون خطیری است، اما باعث تمرکززدایی و توجه فراگیر به استعدادها و توانایی‌های متعدد خواهد شد.
نیک‌طلب یکی از اثرات مهم در تمرکززدایی این جشنواره از تهران به مازندران را تنوع در برنامه‌ها و فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: با دایمی بودن این جشنواره در تهران، انگیزه لازم و امکان توجه و تامل به این جشنواره به مرور ضعیف شده و تحت‌الشعاع سایر اقدام‌ها و جشنواره‌ها نیز قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در استان‌ها می‌تواند ضمن ایجاد انگیزه جدید و تنوع فعالیت‌های آن، به رشد و گسترش فضای فرهنگی و رسانه‌ای در استان‌ها نیز منجر شود.