برپایی غرفه‌ی بازی و سرگرمی فکری در نمایشگاه کتاب

بچه‌ها با حضور در کارگاه بازی ‌و سرگرمی در نمایشگاه کتاب تهران، با استفاده از سرگرمی‌ها و کتاب‌های تولیدشده‌ی کانون، ضمن بازی، با مفاهیم ادبی نیز آشنا می‌شوند.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، به گفته‌ی نیلوفر حیدری مربی کارگاه بازی و سرگرمی کانون در نمایشگاه کتاب، بازی‌های امسال غرفه‌ی کانون شامل جورچین، پازل و قطعه‌هایی که به هم وصل می‌شود و دیگر بازی‌های فکری مثل شکل‌سازی یا جورکردن اعداد است.
وی درباره‌ی طراحی محتوای این کارگاه گفت: این بازی‌ها یک کتاب‌چه‌ی راه‌نما و الگو دارند که بچه‌ها طبق آن شروع به بازی می‌کنند. مثلا در یک بازی با تکه‌هایی مقوایی و بست، پرنده می‌سازند. وقتی این شکل را می‌سازند کم‌کم ایده‌های جدیدی به ذهن خودشان می‌رسد.
این مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد که در واقع این بازی به پرورش خلاقیت و تخیل بچه‌ها کمک می‌کنند: مثل بازی لگو که بچه‌ها اول از روی الگو خانه و آدمک می‌سازند و کم‌کم یاد می‌گیرند که شکل‌های دیگری بسازند. مجموعه‌ی این بازی به پرورش خلاقیت بچه‌ها، هماهنگی چشم و دست و توجه به جزئیات بچه‌ها کمک می‌کند.
حیدری در پایان گفت استقبال کودکان، نوجوانان و حتی پدر و مادرها از غرفه‌ها و کارگاه‌های هنری فرهنگی حاشیه‌ی نمایشگاه کتاب خیلی خوب بوده است، به‌طوری‌که گاهی والدین هم علاقه‌مند بوده و صندلی می‌آورند، در غرفه می‌نشینند و بازی می‌کنند.