آموزش به خطاط‌‌باشی‌های کوچک در نمایشگاه کتاب

در نمایش‌گاه کتاب امسال و در غرفه‌ی خوش‌نویسی کانون پرورش فکری، کودکان به همراه والدین‌شان آموزش خوش‌نویسی می‌بینند و سرگرم می‌شوند.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرضیه بیات مربی خوش‌نویسی در این‌باره گفت: در غرفه‌ی کانون که در بخش جنبی سالن‌های کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپاست، جملاتی از بزرگان مثل آیت الله طباطبایی و انیشتین برگزیده‌ایم تا کودکان ‌و نوجوانان ضمن آموزش خط تحریری با مداد و خطاطی با قلم، از نظر محتوایی هم آموزش ببینند.
او استقبال بچه‌ها و والدین آن‌ها را خیلی خوب ارزیابی کرد. به گفته‌ی خانم بیات این کارگاه‌ها فرصتی را فراهم آورده تا بچه‌ها و بزرگ‌ترها در کنار هم از نمایشگاه کتاب استفاده کنند و لذت ببرند.
این فعالیت از جمله کارگاه‌های کانون است که با هدف ترویج مطالعه و با محوریت کتاب و ادبیات طراحی و اجرا می‌شود. قصه‌گویی، کاغذ و تا، تئاتر کاغذی و سفال‌گری، از دیگر کارگاه‌های کانون در ایام نمایشگاه کتاب است.
به گفته‌ی مربی کانون، در این کارگاه‌ها بچه‌ها نه‌تنها ساعاتی را به همراه والدین‌شان در غرفه می‌گذرانند بلکه با فعالیت‌های کانون هم آشنا می‌شوند و می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در مراکز کانون از این فعالیت‌ها استفاده کنند.