‍آموزش مدیریت پسماند به کودکان با طرح‌های خلاقانه

ساخت انواع کاردستی با پسماند، زباله و دورریختنی‌ها به کودکان در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک از سوی سازمان مدیریت پسماند آموزش داده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناسان سازمان مدیریت پسماند با حضور در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک به بازدیدکنندگان نکته‌هایی درباره‌ی راه‌های کاهش تولید زباله، هم‌چنین چگونگی تفکیک آن در قالب عکس و بروشور و نقاشی ارایه می‌کنند.
کودکان در این غرفه می‌آموزند چگونه می‌توانند از طریق جمع‌آوری زباله‌ها در طبیعت، به حفظ و پاکیزگی زمین کمک کنند و به عنوان محافظان محیط زیست برای نجات شهر از پسماندها پیشقدم شوند.
بازی جورچین با در بطری‌های پلاستیکی و مشارکت بچه‌ها در این بازی، هم‌چنین ساخت اشیای خلاقانه و جذاب با پسماندهای خشک و دورریختنی مانند کارتن‌ها و جعبه‌ها، بطری‌های نوشابه و ... از دیگر اقداماتی است که در این غرفه دنبال می‌شود.
مرکز آموزش سازمان مدیریت پسماند هم‌چنین در طول سال در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش، میزبان دانش‌آموزان است و با پخش فیلم، موسیقی و بازی، نکته‌هایی درباره‌ی چگونگی تفکیک زباله‌ها می‌آموزند.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه در سراسر کشور با همکاری وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی و انجمن‌های مردم‌نهاد و موسسات خصوصی با شعار «کودکان تشنه‌اند» برگزار می‌شود.
در بخش نمایشگاهی این رویداد در تهران، 10 کارگاه فرهنگی و هنری در قالب خیمه با عناوین نمادها و نشانه‌ها، حکایت خوبان (پرده‌خوانی و قصه‌گویی)، میزگرد (بحث و گفت‌وگو حول مباحث ارزشی مرتبط با کودکان، باورهای دینی و محرم و عاشورا)، تریبون (معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع مرتبط با این موضوعات)،  کتابستان، نگارستان (نقاشی و چاپ)، تاریک‌خانه (عکاسی و انیمیشن)، مشق عاشقی (خوش‌نویسی و سفال) و نمای عشق (تعزیه) و آسمان‌سرا برپا شده است.